2nd Line/Backoffice Support till börsbolag
Perido Skills AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du bekväm med tyngre systemhantering och har erfaren från bank-/finansområdet? Har du via administrativa roller utvecklat goda analytiska och organisatoriska förmågor? Är du dessutom en person som är på hugget och gärna tar dig an nya uppgifter? Då ska du läsa vidare!
Publiceringsdatum2015-10-16BeskrivningPerido söker en Backofficemedarbetare för vår kund, ett välkänt och globalt börsbolag. Tjänsten är placerad på företagets kontor i utkanten av Stockholms innerstad.
I denna roll kommer du att tillhöra en grupp som består av experter inom produkter och system för den nordiska derivatmarknaden. Gruppens ansvar omfattar både utsläpp av nya produkter och lansering av ny funktionalitet i både handel och clearing med avseende för samtliga nordiska affärsområden. Det är viktigt att man ska kunna analysera affärsförslag och översätta dem till tekniska krav. Men störst fokus ligger på övrig 2nd linehantering som exempelvis incidenthantering, kravfunktionalitet, och konfigurering. Huvuddelen av arbetet kommer att ske i samband med större releaser ungefär 3-4 gånger per år. Man arbetar oftast i projektform och under dessa projekt är uppgiften att:
• definiera, dokumentera och granska affärskrav
• planera och samordna testning av nya funktioner
• planering och genomförande av övergången (dvs. övergången från föregående till nästa utgåva)
• köra och/eller delta i Acceptance Test
Utöver det projektrelaterade ingår också att lösa problem tillsammans med den tekniska driften och även representera verksamheten i övriga processer. Därav läggs stor vikt vid din sociala kompetens och att man besitter en stark kommunikativ förmåga. Det är även viktigt att du snabbt kan komma in i rollen och fungera som ett stabilt stöd till det operativa teamet som en trygg system och produktspecialist. Låter det här som en utmaning för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Eftergymnasial utbildning inom relevant område
• 1-3 års arbetslivserfarenhet från liknande roller
• Erfarenhet från back-/middleoffice arbete inom bank och/eller finanssektorn
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Erfarenhet från kundtjänst
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag. Tillträde omgående med uppdragstid till den 30 juni 2016.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 12473EL i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb12473EL
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 12473
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2483258
Observera att sista ansökningsdag har passerat.