1st och 2nd line support / IT-support / Accedo
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-03-06FöretagetAccedo är ett innovativt videoapplikationsföretag som grundades 2004 och är idag världsledande i sin bransch. Bolaget har mer än 100 miljoner användare världen över och samarbetar bland annat med HBO, Netflix, Sky, Universal, Disney och Samsung. Accedo har idag över 500 medarbetare och finns i 19 länder.
På huvudkontoret i centrala Stockholm arbetar 120 personer.
Dina arbetsuppgifterI denna roll ansvarar du för att lösa och driva interna supportärenden. Du prioriterar själv ärendena som kommer in i ITSM-systemet efter företagets behov. Du stöttar dina kollegor genom att felsöka och lösa mjukvarurelaterade problem, samt är behjälplig med att installera datorer och sätta upp nya användarkonton. I arbetsuppgifterna ingår även att beställa hård- och mjukvara enligt satta rutiner som du sen installerar. Du ansvarar även för support och felsökning av nätverk, skrivare, servrar och molnbaserade servrar. Vidare tar du ansvar för att följa och uppdatera processer och rutinbeskrivningar. Du arbetar främst i Linux-miljö.
Uppdraget startar omgående och arbetstiderna är förlagda på vardagar under kontorstider.
Kvalifikationer• Slutförd gymnasieutbildning inom data/IT, eftergymnasial utbildning ses som meriterande
• Minst två års erfarenhet från en roll som 1st line support eller liknande
• Goda kunskaper i Windows 10 och macOS
• Grundläggande kunskaper i Linux operativsystem
• Det är meriterande om du har ett videoapplikationsintresse och erfarenhet av techbranschen
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på svenska såväl som på engelska
Den här tjänsten passar dig som har ett genuint intresse för IT, är nyfiken som person och har ett driv att utvecklas. Du trivs i en serviceinriktad roll och motiveras av att arbeta med problemlösning. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt arbetssätt så du kan driva dina egna ärenden framåt. Vidare är du kommunikativ och duktig på att förmedla teknisk kunskap på ett pedagogiskt sätt.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: 1st line support, 2nd line support, IT-support, Accedo, IT, Support,
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEdith Ottoson
edith.ottosson@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3356795
Observera att sista ansökningsdag har passerat.