1-2 extrapersonal till LiU Kundcenter
Linköpings universitet / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings universitet i Linköping,
Finspång,
Motala,
Norrköping,
Kinda eller i
hela Sverige Linköpings universitet ledigförklarar 1-2 extrapersonal till LiU Kundcenter vid Serviceenheten
Publiceringsdatum2017-01-11Dina arbetsuppgifterTycker du om att lösa problem och vill arbeta med användarsupport? Då är du den person vi söker.
Anställningen innebär att du tillsammans med andra i arbetsgruppen snabbt och effektivt löser användarnas problem via telefon, fjärrhjälp och e-post. Frågorna rör allt ifrån de enklaste uppgifter till mer komplicerade. Anställningen innefattar även arbete i LiUs växel och reception.
Behovet av extrapersonal styrs av när ordinarie personal är frånvarande eller då vi behöver mer bemanning pga. arbetstoppar, framför allt kvällstid. Vi kommer att ge dig en internutbildning och upplärning av våra system för att du snabbt ska komma in i arbetet.
Din framtida arbetsplats
Utbildningen och forskningen vid Linköpings universitet håller världsklass. IT-avdelningen skapar, tillsammans med lärare och forskare, undervisning och forskning i utvecklingens framkant. Som medarbetare vid IT-avdelningen är du en del av detta dynamiska och utmanande arbete. Vi söker nu dig som vill vara med på vår spännande resa, som vill utmanas och bidra till universitets framtida utveckling.
Kundcentret är IT-avdelningens Singel Point Of Contact (SPOC) vid alla former av tjänsteavbrott, supportfrågor eller begäran om förändringar inom IT-miljön vid Linköpings universitet. Vår främsta uppgift är att avhjälpa slutanvändares arbetsstoppande incidenter via telefon, fjärrhjälp eller e-post. Gruppen består av 6 anställda och 3-5 studenter som tillsammans arbetar för att lösa alla inkommande ärenden.
KvalifikationerVi söker dig som har minst 6 månaders erfarenhet av arbete i kundcenter/helpdesk. Du ska vara student vid något av våra utbildningsprogram vid Linköpings universitet och vara intresserad av IT. Meriterande är om du har arbetat i ärendehanteringsverktyget Best Practical RT och använt Solidus. Meriterande är också om du arbetat som växeltelefonist och då med telefonistplattformen InAttend.
Du ska vara serviceinriktad och ha en pedagogisk förmåga, då mycket av arbetet sker per telefon. God datorvana är en förutsättning. Arbetet förutsätter att du är självgående och trivs att arbeta tillsammans med andra i grupp.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.
Facklig kontaktFör kontakt med fackliga kontaktpersoner se
www.liu.se/jobba/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner För mer information om anställningen:
http://www.liu.se/jobba/lediga-jobb?l=svLinköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.
Välkommen med din ansökan!
Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad anställning på deltid enligt överenskommelse. Deltid.
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Gilbertsson, Enhetschef
johan.gilbertsson@liu.se 013-28 57 68
Pernilla Eriksson, HR-konsult
pernilla.eriksson@liu.se 013-28 44 50
FöretagLinköpings Universitet
AdressLinköpings Universitet
Linköping universitet
58274 Linköping
KontorsadressLinköping universitet
Jobbnummer 3255230
Observera att sista ansökningsdag har passerat.