Wallenstam söker en serviceminded supporttekniker med stort IT i

Wise IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT i Göteborg, Kungälv, Härryda, Kungsbacka, Stenungsund eller i hela Sverige

Wallenstams interna användare förväntar sig att bli väl omhändertagna och få bästa möjliga service av ett professionellt team på IT-supporten. Vi söker därför dig som har en hög social närvaro och stort intresse av support, teknik och IT. I rollen som supporttekniker arbetar du med många olika arbetsuppgifter och system.

Om fo ¨retaget

Vi är ett utvecklande fastighetsbolag som bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter för hållbart boende och företagande i Stockholm och Göteborg. Vårt ägande fokuseras på bostadsfastigheter, samt i Göteborg även på kommersiella fastigheter. Totalt har vi ca 1 miljon kvm uthyrningsbar yta och våra kunder är 7400 hushåll och ca 1 000 företag. Ett av våra mål är att under en 5-års period producera 7500 nya lägenheter.

Från 2013 är vi självförsörjande på förnybar energi genom vindkraft och täcker såväl egen som kunder behov på månadsbasis.

Din vardag

Du kommer att jobba med användarsupport inom Windows, Office, Nätverk, Telefoni och flertalet affärssystem, installation och felsökning av datorer och applikationer

Därutöver består din vardag av att hantera och administrera AD-konton, IT-beställningar och hjälpa till med viss serverdrift.

Vem är du?

Vi söker dig med minst gymnasiekompetens samt några års erfarenhet av användarsupport inom IT. Kanske har du tidigare jobbat inom support och vill tillbaka till detta nu. Du har goda kunskaper inom Windows och Office samt även viss kännedom om Config Manager kan vara meriterande. Vi ser även att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket såväl i tal som skrift.

För att du ska trivas i rollen inspireras du av att arbeta i en miljö som ställer höga krav på service, flexibilitet och effektivitet. Som person är du engagerad, nyfiken och lyhörd till kundernas behov och du har en god förmåga till felsökning och logiskt tänkande. Dessutom har du hög social kompetens och god samarbetsförmåga. Att vara serviceinriktad och kundorienterad är en självklarhet för dig.

Då det stundtals kan vara hög belastning på IT avdelningen ser vi att du är en person som kan hantera flera uppdrag och även klarar av kritiska tillfällen.

Rollen utförs till stor del självständigt och därför förutsätter vi förmågor som eget initiativtagande och att du kan planera och prioritera ditt arbete i enlighet med fattade beslut, processer och rutiner. Supporten utförs både på plats hos användarna och över telefon och det personliga mötet värderas högt.

Körkort är ett krav och meriterande är erfarenhet inom Easit.

I denna rekrytering samarbetar Wallenstam med Wise IT och vill inte bli kontaktade av andra bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-04-06

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Wallin caroline.wallin@wiseit.se
Emil Rafstedt emil.rafstedt@wiseit.se

Företag
Wise IT

Adress
Wise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavagen 13 11157, Stockholm

Jobbnummer
3424572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT: