Vs-Tekniker Till Teknisk Support På Sgds Gruppen

Clevry Sweden AB / Teknikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla teknikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clevry Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-09-15

Om företaget
SGDS Gruppen där bland annat Dahl och Optimera ingår är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Vi ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och har över 100 års branscherfarenhet inom VVS. Vår vision är att vara den ledande värdeskaparen i branschen. På SGDS Gruppen drivs vi av att skapa värde för våra kunder, vi är marknadsledande och strävar efter att alltid göra allt lite bättre och att ge våra kunder det lilla extra. På Dahl är vi 1 200 engagerade medarbetare runt om i landet, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Var och en och tillsammans strävar vi efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.

Nu söker vi en tekniker inom VVS till SGDS Gruppen för Teknisk support till främst Dahls kunder. Här kommer du arbeta med kollegor som har stark teamkänsla och som alla svarar på frågor från kunder om SGDS Gruppens Global Brands. Du har stora interna kontaktytor med bland annat produktchefer, logistik, leverantörer samt produktutveckling. Tjänsten är på heltid tillsvidare med placering på SGDS Gruppens huvudkontor i Bromma.

Arbetsuppgifter
Som tekniker på Teknisk support kommer du få möjlighet att arbeta brett med support inom främst VVS. Bland annat teknisk support till Dahls kunder och säljare, medverkan i produktutveckling för SGDS Gruppens Global brands samt kontakt med leverantörer och andra stake holders i en rad ärenden. Rollen erbjuder variation, utveckling och möjlighet att påverka arbetet så länge kunden erbjuds marknadens bästa service. Gruppen består av fyra tekniker som arbetar tätt med produktutvecklare och produktkoordinatorer, du rapporterar till chefen för Teknisk support. Arbetstiden är 8-16.30.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Teknisk support till våra säljare och kunder via telefon och mail.
• Merförsäljning till kunder genom teknisk kunnande.
• Produkt-/kvalitetsförbättrande åtgärder på vårt befintliga egna sortiment mot leverantörer.
• Reklamationshantering med förekommande arbetsplatsbesök hos våra kunder.
• Bistå i produktutvecklingen för SGDS Gruppens Global brands.
• Produkttester
• Skadehantering och skaderapportering

Profil
Vi söker dig som helst har några års erfarenhet av fältarbete som VVS-montör, gärna inom service. Vi söker även dig som har andra meriter inom VVS-branschen exempelvis inom innesälj. Vidare pratar och skriver du svenska samt engelska obehindrat. Körkort är ett krav för tjänsten då besök hos kund förekommer.

Som person brinner du för att lösa kundens problem. Du har hög social kompetens och är van vid breda kontaktytor, både internt och externt. För att lyckas i rollen ser vi att du är en lagspelare med vilja att ständigt lära dig nya saker. Du är positiv, nyfiken och initiativtagande då produkterna vi supporterar hela tiden utvecklas.

Varför arbeta på SGDS Gruppen?

På SGDS Gruppen skall samtliga medarbetare trivas, må bra och ha kul på jobbet. De har en stark tro på att medarbetarna är avgörande i deras framgång och de är måna om att samtliga medarbetare ska kunna växa och göra karriär. Bland annat har Dahl flera år på rad fått utmärkelsen "Årets karriärföretag" och det är inte ovanligt att man under sin tid på SGDS Gruppen arbetar i flertalet roller. Vidare erbjuds marknadsmässiga löner, friskvårdsbidrag, företagshälsovård, pensionsavsättning och anslutning till kollektivavtal.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar SGDS Gruppen med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Därför kommer du, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Johan Ljungberg på telefonnummer +46 70 417 69 44 Varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på Linkedin Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Nyckelord: Innesäljare, kundtjänst, kundsupport, rörmokare, VS-tekniker, VVS-tekniker, VVS-säljare, rörmontör, VVS-montör, VVS-ingenjör, VVS-konstruktör, servicetekniker, utesäljare

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Clevry Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Clevry Sweden AB (org.nr 556723-0486), https://www.clevry.com

Arbetsplats
Clevry

Kontakt
Johan Ljungberg
johan.ljungberg@clevry.com
0704176944

Jobbnummer
6981483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clevry Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clevry Sweden AB: