Visual Merchandise Coordinator
KappAhl Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KappAhl Sverige AB i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Kungsbacka,
Lerum eller i
hela Sverige Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva - som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid.
Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 370 Kappahl- och Newbie-butiker samt Shop Online i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen och Storbritannien.
Kappahl-teamet består av 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder med olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Den gemensamma drivkraften är att erbjuda mode som passar livet för många människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för den som bär det och för världen omkring oss. Idag är 70% av produkterna hållbarhetsmärkta. Målet är att 100% ska vara producerade i mer hållbara material senast år 2025.
Mer information på
www.kappahl.se Vi erbjuder
Ett spännande uppdrag i vårt Visual Merchandising & Koncept team. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att koordinera, korrekturläsa, administrera, producera och publicera VM & Koncept information på global nivå, till våra 5 marknader och närmare 400 butiker. Du ansvarar för att sätta deadlines för att säkerställa att VM och Koncept information når mottagare i rätt tid.
Tillsammans med övriga i VM & Koncept-teamet har du ett nära samarbete med Marknad, Sortiment, Allokering och Retail, för att ge butikerna rätt förutsättningar för att förmedla vårt kunderbjudande och en attraktiv kundupplevelse på ett enkelt, tydligt och inspirerande sätt.
Rollen är avdelningens redaktör och är publiceringsansvarig på Kappnet.
Publiceringsdatum2021-11-08Profil Du är en erfaren Visual Merchandiser med en bakgrund från att ha arbetat med att skapa guidelines som stöd för butik. Förutom en butikskommunikation-/VM-utbildning har du en gedigen erfarenhet av att arbeta på en strategisk / taktisk nivå inom ett kedjekoncept. Erfarenhet av att publicera information i system som EPI är en merit. Att du behärskar mycket god engelska och svenska i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i Microsoft Office, In design, Photoshop, Illustrator samt Mockshop är en förutsättning för denna tjänst.
Din personlighet
Du är en kommersiell, estetisk och strukturerad person som stimuleras av ett högt tempo och noggrant resultat. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och är skicklig på att förmedla budskap både muntligt och skriftligt i layout och text för att skapa engagemang och motivation.
Att du är van att driva ditt eget arbete mot övergripande mål och trivs med att arbeta i team för att nå effektivitet och helhetslösningar ser vi som självklart. Du är målinriktad, kund- och försäljningsorienterad med flexibel och prestigelös inställning och vågar ta okonventionella grepp för att driva arbetet framåt.
Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord - inclusive, courageous och joyful.
Är du intresserad?
Tjänsten är ett 1 års vikariat, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid med tillträde snarast efter överenskommelse. Placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Vi arbetar med löpande urval, och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Din ansökan behöver vi dock senast 22 november
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta Malin Zeller, VM Teamleader +46 704 71 5733
Varaktighet, arbetstid
Visstid 1 jan 2022-30 sep 2022
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKappahl Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kappahl Sverige AB (org.nr 556060-4158),
http://www.kappahl.com Arbetsplats Kappahl
Jobbnummer 6103873
Observera att sista ansökningsdag har passerat.