Vikarierande handläggare inom färdtjänst till Partille kommun

Partille kommun / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Trafikenheten är en del av tekniska avdelningen på samhällsbyggnadskontoret som ansvarar för planering och utveckling av kommunens gator och allmänna ytor med fokus på trafiksäkerhet, tillgänglighet och en långsiktigt hållbar infrastruktur för alla trafikslag. Trafikenheten har även i uppdrag att administrera kommunens färdtjänst och riksfärdtjänst som en viktig del inom kollektivtrafiken. Vi söker nu en ny kollega!

Publiceringsdatum
2023-07-24

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en färdtjänsthandläggare för en tidsbegränsad anställning hos oss på trafikenheten. Vi är en mindre grupp på tio personer som arbetar med olika typer av trafikfrågor. Välkommen till en grupp som präglas av ett gott och tätt samarbete!

I rollen som färdtjänsthandläggare kommer du att handlägga inkomna ansökningar gällande färdtjänst och riksfärdtjänst samt sköta tillhörande administration. Det kan även förekomma arbetsuppgifter gällande ansökningar om parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Du ansvarar för ärendet från att det inkommer till färdigt beslut, vilket innebär kontakter med såväl sökande som deras anhöriga. I arbetet kommer du också att ha kontakt med allmänheten och med berörda verksamheter inom kommunen, exempelvis inom vård- och omsorgsförvaltningen. Visst utredningsarbete inom verksamhetsområdet kommer också att ingå i dina arbetsuppgifter.

Som färdtjänsthandläggare ingår du i ett nätverk för handläggare i Västra Götaland där du får möjlighet att hålla dig uppdaterad inom ditt kompetensområde och knyta värdefulla kontakter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du tidigare arbetat med handläggning och/eller myndighetsutövning ser vi det som meriterande. Arbetet innebär kontakt med människor i olika skeenden i livet och kräver därför förståelse och lyhördhet för funktionsnedsattas livssituation.

För att lyckas i rollen som färdtjänsthandläggare ser vi även att du har:

• Förmåga att ta ansvar och självständigt planera ditt arbete och fatta egna beslut.
• God förståelse för rollen som myndighetsperson samtidigt som du är serviceinriktad och tillmötesgående.
• God samarbetsförmåga då vi arbetar nära varandra i vårt arbetslag.
• Förmåga att vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.
• Intresse för att delta i och driva utvecklingsarbete inom verksamhetsområdet.
• God datorvana är en förutsättning eftersom du i det dagliga arbetet ska kunna använda olika system.
• God förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika sorters fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag, förmånscykel samt möjlighet att växla ditt semesterdagstillägg mot fler lediga dagar.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23/257".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Kontakt
Trafikchef
Emma Johansson
031-7921298

Jobbnummer
7982041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun: