Vikarierande Ekonomiassistent | HKM AB
Hireq AB / Ekonomiassistentjobb / Simrishamn
2025-10-09
Visa alla ekonomiassistentjobb i Simrishamn,
Tomelilla,
Ystad,
Sjöbo,
Skurup eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hireq AB i Simrishamn,
Tomelilla,
Ystad,
Sjöbo,
Skurup eller i
hela Sverige Om HKM AB
HKM AB är ett familjeägt fastighetsbolag baserat i Simrishamn på Österlen, i gruppen ingår bland annat HKM Bommen AB, HKM Drift AB och HKM Bygg & Inredning AB.
HKM Fastighets AB är fastighetsbolagen med ett trettiotal fastigheter i centrala Simrishamn. Bland de ca 250 objekten finns hyreslägenheter, kontors- och butikslokaler. Vi arbetar aktivt med att hålla Simrishamns stadskärna levande året runt.
HKM Drift AB är driftbolaget som tar hand om våra fastigheter och som förvaltar åt andra fastighetsägare.
HKM Bygg & Inredning AB är byggbolaget som utför både små och stora projekt inom reparation, ombyggnad och tillbyggnad. Vi har samlat snickare, målare, och elektriker under samma tak.Vi hjälper våra kunder hela vägen från ritningar till färdigt resultat.
Nu söker vi en ekonomiassistent på 50%.
ArbetsbeskrivningDina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att ansvara för kund- och leverantörsreskontran. Hos oss innebär det mer specifikt att samla in och stämma av uppgifter för olika projekt som underlag för fakturering. Du arbetar i vårt projekthanteringsystem Byggsamordnaren och för in sedan in uppgifterna i ekonomisystemet Hoogia Ekonomi för fakturering. Rollen innebär mycket kontakt med kollegor, kunder, leverantörer och hyresgäster.
Förutom ovanstående kommer din roll att vara att ta emot felanmälningar och koordinera så de blir åtgärdade av våra fastighetsskötare. Du ingår i ett team på tre personer som tillsammans hjälps åt med felanmälan, men detta kommer inte att vara ditt huvudsakliga fokusområde.
Tjänsten är ett föräldravikariat på 15 månader med start i början av november 2025. Arbetstid 08.00 - 12.00, måndag till fredag. Inget distansarbete är möjligt.
Din profilVi söker dig som arbetat som ekonomiassistent tidigare och som trivs i en varierad roll. Du har hög servicekänsla och är van att driva på för att få in den information du behöver för att kunna gå vidare med dina uppgifter. Du vet med andra ord hur det är att jaga på och känner dig inte obekväm i detta. Självklart är noggrannhet en viktig personlig egenskap, liksom att du är lösningsorienterad och har bra samarbetsförmåga. Du har en god logisk förmåga och kan lätt identifiera om något inte verkar stämma i tex en leverantörsfaktura eller tidrapport. Vår verksamhet kräver dessutom att du har stor känsla för diskretion, då vi hanterar information som kräver sekretess.
Goda kunskaper i Officepaketet och olika ekonomisystem är ett krav. Har du dessutom kunskap i projektsystem såsom Byggsamordnaren eller Next, är det en merit.
Denna rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar HKM AB med HIREQ. Då vi tillämpar ett löpande urval ser vi helst din ansökan så fort som möjligt.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Hireq AB (org.nr 556878-4275),
http://www.hireq.se Arbetsplats Hireq AB
Kontakt Ingrid Duvander
ingrid@hireq.se 0705-470757 Jobbnummer 9548674