Vikarie till tekniska förvaltningens kundservice
Mölndals stad, Tekniska förvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Tekniska förvaltningen i Mölndal I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Tekniska förvaltningen inom Mölndals stad består av fem avdelningar; Vatten & Avlopp, Återvinning & Avfall, Trafik & projekt, Stab samt Stadsmiljö. Tillsammans ansvarar vi för kommunens väghållning, parkförvaltning, VA-försörjning, avfallshantering och återvinning. Mer information finner du på vår hemsida
www.molndal.se. Kundservice är ansiktet utåt för förvaltningens verksamheter med cirka 24 000 abonnenter samt kommunens 66 000 invånare. Kundservice har en central roll för förvaltningens alla kund- och medborgarärenden samt är en länk mellan kunderna och driften.
Vårt mål är att ge våra kunder och medborgare en god service genom ett professionellt bemötande, effektiv ärendehantering och korta svarstider. Kundservice ansvarar för debitering och fakturering till vatten och renhållningskunderna, ca 160 mkr. Vi ansvarar för administrationen av vattenmätarbyten och vattenavläsningar. Vi underhåller och utvecklar stödsystemen utifrån kunderna och verksamhetens behov.
Publiceringsdatum2018-11-08ArbetsuppgifterVi söker dig som har en passion för service och som trivs i rollen med mycket kundkontakt under perioden 1 januari till 31 juli 2019.
Du är ansiktet utåt mot kunden och handlägger inkommande kundärenden framför allt via telefon men även via e-post samt synpunktshanteringssystem. Ibland sker kundkontakten genom personliga besök i vår reception. Du ger information och vägledning och utför även administrativa uppgifter.
KvalifikationerVi söker en serviceinriktad person med kundfokus som känner sig bekväm med att använda telefon och dator som arbetsredskap. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i kontakten med kunder.
Du behöver vara ansvarsfull, noggrann och strukturerad och ha ett professionellt bemötande internt så väl som externt. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och kan hantera kunder och kundärenden av olika slag.
Du har lägst gymnasiekompetens samt erfarenhet av arbete i kundservice eller annan likvärdig erfarenhet av kundkontakt.
Du behöver ha grundläggande kunskaper i Office-paketet. Kunskaper i programmet future är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2019-01-01 , upphör: 2019-07-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-22
Ange följande referens när du ansöker: A827134
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPierre Bolvede 0768-81 55 82
FöretagMölndals stad, Tekniska förvaltningen
AdressMölndals stad, Tekniska förvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal
KontorsadressGöteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
Jobbnummer 4446893
Observera att sista ansökningsdag har passerat.