Viasat i Kalmar söker en Real Time Manager

Webhelp Nordic / Butikssäljarjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Webhelp Nordic i Kalmar, Högsby, Linköping, Ödeshög, Norrköping eller i hela Sverige

Vill du i rollen som Real Time Manager ta ansvar för att i realtid hantera det dagliga flödet av samtal och andra administrativa ärenden på det mest optimala sättet? Som Real Time Manager analyserar och proaktivt planerar du dagen utifrån de förändringar som sker i uppdraget med målet att på ett, för Webhelp Nordic optimalt och effektivt sätt, säkra avtalade service levels. Det innebär bl.a. att du hanterar frågeställningar som är kopplade till bemanningsschemat, ärendevolymer och aktuella händelser Du kommer att arbeta brett med många kontaktytor, bl.a. med advisiors, Team Manager och kund.

Utöver att säkerställa kraven på servicenivåer har du också förståelse för andra viktiga nyckeltal som är kopplat till att leverera kundservice i världsklass!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna beskrivs nedan i generella termer vilka kan förändras från tid till annan utifrån det behov som verksamheten har.

* Att i realtid fördela arbetsuppgifter på ett optimalt sätt samt säkerställa att de utförs
* Att kontrollera att agenter använder rätt Other Status och följer sitt schema
* Att säkerställa, för aktuell tidpunkt, en optimal bemanning
• Att ha tät dialog med teamledare om bemanning och uppföljning
• Att ta emot sjukanmälningar
• Att hantera schemafrågor från medarbetare kring bl. a frånvaro, ledigheter och ändringar
• Att proaktivt vidareutveckla processer och rutiner relaterade till rollen
• Att följa krisplansrutin vid krissituationer
• Att dokumentera vad som händer under varje arbetspass
• Att anmäla oplanerade volymökningar internt och externt enligt rutin samt optimera bemanningen och schemat under dagen och på innevarande schema framåt i tiden för att bemöta dessa på bästa sätt
• Rapportering

Du rapporterar till Senior Operations Manager.

Följande krav på kvalifikationer för tjänsten:

• Minst ett års erfarenhet från Contact Center branschen eller motsvarande
• Gymnasiebetyg och godkänt i Matematik A, Engelska A och Svenska A
• Goda kunskaper i Excel och MS Office

Du är:

• Resultatinriktad
• Initiativrik
• Beslutsam
• Flexibel
• Självständig

Du har:

• Lätt för problemanalys
• Lätt för planering och organisering

Om jobbet

Region
Kalmar

Arbetstid / Varaktighet

Anställningsformen är tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Startdatum: Snarast möjligt

Arbetstid sker under våra öppettider: vardagar 07:00-22:00 samt helger 09:00-18:00

Lön / Förmåner
Fast lön enligt överenskommelse
Friskvårdsbidrag
Massagebidrag

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-08-30

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carl Garellick

Företag
Webhelp Nordic

Adress
Webhelp Nordic
Borgmästaregatan 5
39235 Kalmar

Kontorsadress
Borgmästaregatan 5

Jobbnummer
4319131

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Webhelp Nordic

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Webhelp Nordic: