Vi söker två enhetschefer till äldreomsorgen

Lekebergs kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut. Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära. Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.

Publiceringsdatum
2022-12-16

Arbetsuppgifter
Det är mycket spännande på gång just nu; vi arbetar bland annat med vår framtida kompetensförsörjning på olika sätt och vi digitaliserar delar i vår verksamhet. Du kommer att ha stora möjligheter att vara delaktig i den utvecklingen!

För att ge våra chefer de bästa förutsättningarna att driva förändringen utökar vi nu vår ledningsorganisation med ytterligare en enhetschef till vårt särskilda boende Linden. Därför söker vi nu två enhetschefer då vi har en vakans. Det ger er en unik möjlighet att skapa en utvecklingsdriven verksamhet tillsammans från grunden.

Vi hoppas att just du tycker det låter intressant, kanske är det dig vi söker?

Som enhetschef blir ditt uppdrag att leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten och ansvara för den operativa och vardagliga ledningen och styrningen. Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du säkerställer att arbetet sker i enlighet med uppdrag och uppsatta mål och att verksamheten drivs med hög kvalitet och effektivitet. Du kommer arbeta i ett delat ledarskap med en chefskollega inom samma enhet. Du kommer ha personalansvar för halva personalgruppen med ett gemensamt ansvar för verksamhetsutvecklingen.

En viktig uppgift blir också att tillsammans med dina medarbetare utveckla arbetssätt med syfte att ständigt förbättra verksamheten för brukarnas bästa. Vi tror att ett lagarbete där allas kreativitet och idéer tas tillvara skapar ett stort engagemang.

Din roll innefattar även att skapa goda förutsättningar för brukare/patienter och medarbetare, vilket bl.a. innebär samverkan med både interna och externa aktörer.

Du kommer att ingå i en ledningsgrupp bestående av enhetschefer, verksamhetskontroller, verksamhetsutvecklare, MAS och processledare, som alla rapporterar direkt till förvaltningschef. Som del av en ledningsgrupp förväntas du också att se till helheten och till det bästa för hela förvaltningen, att man i ledningsgruppen kan få bli sitt bästa jag. För oss är det viktigt att alla medarbetare bidrar till att skapa och vidareutveckla en kultur med värderingar såsom öppenhet, ömsesidigt förtroende och lagarbete med fokus på dem vi är till för.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har en adekvat högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för
uppdraget, gärna inom aktuellt område
• har en god administrativ förmåga
• är en van IT-användare
• har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
-har en grundläggande kunskap i ekonomi samt arbetsrätt och arbetsmiljö
• Tidigare ledar- och/eller chefserfarenhet och har tidigare erfarenhet från arbete inom äldreomsorgen.

För att lyckas i rollen tror vi att du har en personlig mognad och känner dig trygg i att leda andra. Med tydlighet och mod har du förmågan att fatta beslut för verksamhetens bästa och vågar tänka nytt för att driva utvecklingen framåt. Du är en relationsskapare och har ett genuint intresse för människor och ser värdet av människors olikheter.
För oss är det viktigt att du är engagerad i det du gör! Vi tror också att du är en person som uppskattar att samarbeta och samverka med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och har en väl utvecklad förmåga att organisera, planera och prioritera. Du är kommunikativ och lyhörd och har en förmåga att entusiasmera andra och skapa delaktighet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för den här rollen.

ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1185369".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
tf. Förvaltningschef
Marie Casco
0585-482 80

Jobbnummer
7265633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen: