Vi söker lönekonsulten som vill jobba inhouse

Accountor Sverige / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2017-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker lönekonsulten som vill jobba inhouse" (publicerad 2017-04-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Göteborg, Mölndal, Borås, Karlstad, Landskrona eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group och våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en helt eller delvis outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi omkring 370 medarbetare och i koncernen närmare 2 500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10 stycken lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs främst av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.

Vi erbjuder just nu dig som lönekonsult en möjlighet att kliva in i ett stabilt växande företag att både utvecklas och trivas i!

Att jobba som lönekonsult hos oss betyder att du får en nyckelroll i en nischad organisation och där rollen innebär ett huvudansvar inom löneproduktion och ett eget konsultansvar för dina kunder. Arbetssättet präglas av proaktivitet, kundkontakt och affärsmässighet, allt för att både säkra kundnöjdheten och kvalité. Du arbetar självklart i moderna och digitaliserad system med fokus på effektivitet och god leverans.

Dina främsta arbetsområden och arbetsuppgifter som lönekonsult:

• Support mot kund och kundens anställda
• Personadministration i lönesystem
• Lönebearbetning och beräkning i lönesystem och producera lönespecifikationer samt löneutbetalning
• Hantering av pension/- övriga försäkringar för kundens anställda
• Årsskiftesrutiner (lönesystem, kontrolluppgifter, CSR förfrågan, semesterårsskifte)

Till din hjälp har du en närvarande och coachande chef, teamkollegor, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner för att serva dig i ditt arbete och leverans. Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat, låg personalomsättning och trevliga atmosfär.

Därutöver erbjuder vi dig:
• Att kostnadsfritt bli auktoriserad SRF lönekonsult för att stärka din position på marknaden.
• Att kontinuerligt vidareutbildas inom vår egen akademi - Accountor Academy.
• Månadsvisa samtal för att stötta dig i din utveckling och välmående.
• Möjlighet till vidareutveckling, antingen inom t. e x. implementation eller genom att nischa dig mot olika kundsegment.

För att trivas i rollen tror vi att du är:
• Noggrann då det är viktigt att det blir rätt från början.
• Strukturerad med förmågan att prioritera då du arbetar självständigt och med parallella uppdrag.
• En person som får saker att hända och stimuleras av att jobba mot avslut.
• Social och lyhörd, tycker om att ha kontakt med olika typer av människor och att det är givande och kul att leverera god service.
• Snabb på att sätta dig in i och tillämpa IT-system inkl. grundläggande Office-kunskaper.

Kvalifikationer
• Examina från YH eller KY-utbildning inriktning Lönekonsult/handläggare eller motsvarande
• Gärna minst 2 års praktisk erfarenhet.
• Kompetens och erfarenhet i lönesystemet Hogia, Agda eller Flex


Publiceringsdatum
2017-03-02

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra viktiga medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss utav Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startat med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.

På vårt fina Göteborgskontor arbetar i nuläget 10 stycken lönekonsulter och kontoret ligger väldigt centralt mitt på Kungsgatan. Som lönekonsult hos oss bidrar du att uppnå vår gemensamma vision och är en viktig individ i en växande organisation.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 2 april 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid eventuella frågor kontakta Accountors rekryterare Frida på 0765 - 42 10 35








Annons

Varaktighet, arbetstid
heltid tillsvidare

Ersättning
fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Dynér

Företag
Accountor Sverige

Adress
Accountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 113

Jobbnummer
3352711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Sverige: