Vi söker logistikkoordinator till utvecklande tjänst!

ProfessionalConsulting / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Har du erfarenhet från logistikbranschen och vill ta ett nästa kliv? Är du samarbetsvillig och har god analytisk förmåga? Då har vi tjänsten för dig!
Just nu söker ProfessionalConsulting för kunds räkning en erfaren logistikkooordinator för uppdrag hos vår kund i Kista. Vår kund är ett av Sveriges mest kompletta byggvaruhus, företaget öppnade sitt första byggvaruhus i Sverige 1996 och är snart rikstäckande med 20 byggvaruhus runt om i landet. Idag är de cirka 900 medarbetare i Sverige, men företaget har även verksamhet i Finland, Norge, Baltikum och Ryssland.
Som logistikkoordinator hos vår kund kommer du att arbeta i företagets trevliga logistikgäng. Du kommer bland annat att:
• Ansvara för att säkerställa kvalitet i varuflödet och korrekta lagersaldon
• Bevaka , åtgärda och analysera avvikelser i leveranser från centrallager till varuhus (reklamationer)
• Rapportera avvikelser och verka för effektiv och kvalitetssäkrad avvikelsehantering
• Ansvara för lageravstämning med 3PL i form av daglig saldokontroll
• Följa upp och rapportera inventeringsdifferenser
• Ansvara för uppföljning av pallhantering och pallsaldon
• Följa upp varuhusens transporter
• Kontrollera 3PL fakturor
• Vid behov administrera artikelinformation såsom nyupplägg och utfasning av artiklar
• Proaktivt planera ditt arbete utifrån ojämn belastning/leveranskrav
• Samarbeta med 3PL för att analysera grundorsaker och kontinuerligt verka för ökad kvalitet
• Ansvara för och delta i mindre och större förändringsinitiativ

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid i minst ett år. Du kommer att vara anställd som konsult hos Professionalconsulting men arbeta på kundens kontor i Kista, arbetet bedrivs under vanliga kontorstider. Tillsättning så snart vi hittat rätt person, dock senast 30 november.

Vi söker dig med utbildning inom logistik från universitet/högskola alternativt KY-/YH-utbildning. För att vara aktuellt för tjänsten ska du även ha minst två er erfarenhet från tidigare arbete med logistik till och från centrallager med outsourcad lagerproduktion. Goda kunskaper i Excel är ett krav och erfarenhet av att arbeta i SAP är mycket meriterande. Det är även önskvärt om du har erfarenhet från bygg-/retailverksamhet.

Som person letar vi efter dig som är noggrann och har ett starkt sinne för ordning och reda. Du bör även vara driven och serviceinriktad, ha förmågan att tänka systematiskt och analytiskt. Tjänsten kräver även god samarbets- och kommunikationsförmåga samt förmåga att ta eget ansvar för vidareutveckling och implementering av processer och rutiner.

Är det dig vi beskriver ovan? Rekryteringsarbetet sker löpnade så sök tjänsten redan idag!
ProfessionalConsulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2014-10-07

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ProfessionalConsulting

Adress
ProfessionalConsulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Kontorsadress
ProfessionalConsulting

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2021967

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProfessionalConsulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProfessionalConsulting: