Vi söker Handläggare till Länsstyrelsen
AB Söder & Co Consulting / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-05-30Om företagetLänsstyrelsen har fått ett utökat uppdrag med anledning av att regeringen beslutat om ett särskilt krispaket till Sveriges lantbruks-och fiskeriföretag. Uppdraget innebär handläggning av stödansökningar och beslut om utbetalning enligt ett tillfälligt regelverk.
Syftet är att stärka svenska livsmedelsproducerande företag med anledning av att kostnaderna för insatsvaror inom den livsmedelsproducerande sektorn ökat kraftigt i och med kriget i Ukraina. Vi är arbetar just nu med att bygga upp verksamheten. Det innebär att arbetsuppgifterna kan förändras något under tiden som uppdraget pågår.
Arbetet sker i huvudsak från vår kunds Boråskontor men då de arbetar i stor utsträckning från distans så ges möjlighet att arbeta från hemmet när det är möjligt.
Start 1 augusti fram till årsskiftet , med möjlighet till förlängning till mars 2023.
ArbetsuppgifterHandlägga ärenden genom att bedöma, dokumentera samt fatta beslut om utbetalning av stöd.
Telefonsamtal med kunder om ansökan.
Andra exempel på arbetsuppgifter som kan tillkomma är:
Självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis.
Utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag.
Planera och följa upp ärenden.
Utreda, granska och handlägga ärendena, samt fatta beslut i enklare ärenden.
ProfilDu skall ha god bemötandekompetens och god kommunikativ förmåga, vilket bland annat märks genom att du är lyhörd i samarbetet med dina kollegor och i mötet med våra kunder.
Vara trygg som person och kunna hantera oförutsedda situationer på ett professionellt sätt vara flexibel och ha förmåga att ställa om och anpassa sig till uppkomna situationer eller förändringar i uppdraget.
Ha god samarbetsförmåga och kunna planera, prioritera och genomföra arbetsuppgifter tillsammans med andra.
Vara driven och ha förmåga att arbeta självständigt.
Arbeta strukturerat, bland annat med dokumentation och uppföljning
Om företagetSöder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder, konsulter och kandidater.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Hos oss gör människor skillnad. Som anställd hos oss på Söder & Co arbetar du som konsult på uppdrag ute hos våra kunder. För oss är det av största vikt att du känner dig trygg i din anställning.
Genom att vi är ett auktoriserat bemanningsföretag, ställer det krav på oss som arbetsgivare och det gör att du som konsult kan känna dig säker på att vi följer de kollektivavtal som är framförhandlade av parterna.
Genom våra ledord långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende ser vi till att du blir en trygg och nöjd medarbetare. Välkommen att bli en av oss i vårt härliga Söder & Co-team.
Du kommer att arbeta som konsult för Söder & Co och uppdraget startar 1 augusti 2022 och pågår året ut.
Vi kommer att tillsätta tjänsterna löpande så sök tjänsten redan idag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Söder & Co Consulting
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6035".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Söder & Co Consulting (org.nr 556684-3107),
http://www.soderco.se/ Arbetsplats Aktiebolaget Söder & Co Consulting
Kontakt Sofia Hansson
sofia.hansson@soderco.se 0701454827 Jobbnummer 6695534
Observera att sista ansökningsdag har passerat.