Vi söker fler supporttekniker!

Dfind IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2014-11-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker fler supporttekniker!" (publicerad 2015-03-04) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Supporttekniker
Nu söker vi erfarna supporttekniker till framtida konsultuppdrag i Stockholm!

Det finns två typer av IT-konsulter; de som går till jobbet för att arbeta och de som går till jobbet för att tillsammans med andra skapa resultat och erbjuda det där lilla extra. Dfind IT är ett konsult- och rekryteringsbolag som står för det senare och som vet att de viktigaste ingredienserna i ett framgångsrikt företag är värderingar. Våra är Passion/engagemang och Simplicity/enkelhet/lyhördhet. Vill du vara med?

Nu vill vi anställa fler lyhörda och engagerade supporttekniker, som inledningsvis kommer vara anställda av Dfind och på sikt ha möjlighet att övergå i anställning hos Koneo.

Publiceringsdatum
2014-11-07

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att på plats, samt via telefon, fjärrstyrning och mail hjälpa kundens anställda med IT-relaterade problem. Arbetsuppgifterna innefattar bl.a. att installera, konfigurera och felsöka hård- och mjukvara, samt att hantera frågor gällande kontoadministration, maillistor, grupptillhörigheter, mobilsynk, VPN m.m.

Profil
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av att arbeta i servicedesk eller i någon annan typ av teknisk supportroll. Du är en problemlösare som är van vid att självständigt arbeta dig fram till lösningar på inkommande ärenden. Arbetet ställer krav på att du utöver teknisk kompetens även har ett stort fokus på service och kundbemötande, för att snabbt kunna sätta dig in i användarnas problem. Vidare har du en god pedagogisk förmåga som gör att du kan hjälpa- och guida personer på olika kunskapsnivåer. Vi ser även att du har goda kunskaper inom följande områden:

• Hårdvara (PC, skrivare, telefoner) när det kommer till felsökning och installation
• IP-baserade nätverk, trådlös nätverksteknik, IP-telefoni, klientsäkerhet och skrivarhantering
• Kontohantering i AD
• Windows 7
• MS Office 2010/2013
• Ärendehanteringssystem
Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att arbeta processorienterat efter ramverk som ITIL eller Lean.

Som person är du kommunikativ och har god förmåga att formulera dig väl i tal och skrift. Konsultrollen förutsätter även att du har lätt att sätta dig in i nya miljöer och arbetssätt, är ansvarstagande och initiativrik. Som supporttekniker är det viktigt att du brinner för service och att göra användaren nöjd.

Om Konica Minolta | Koneo

Konica Minolta | Koneos affärsidé är att vi utvecklar, bygger och underhåller IT- och dokumentlösningar för våra kunder. Vi skapar värde genom att vara nära våra kunder, bygga långsiktiga relationer och föreslå innovativa lösningar.

Konica Minolta | Koneo ägs av japanska Konica Minolta Business Technologies, som globalt omsätter cirka 43 miljarder kronor och har 27 000 anställda. Företagets övergripande strategi är att bli ett globalt tjänsteföretag inom IT och dokumenthantering. Som ett led i denna strategi förvärvades i Sverige It-företaget Koneo AB i april 2011.

Koneo är ett konsultföretag med kontor i 30 orter i Sverige och har i nuläget 270 konsulter anställda. Koneo levererar IT-lösningar som exempelvis driftlösningar i egna datahallar eller hela arbetsplatser. Kunderna erbjuds helhetslösningar eller specifika delar. Koneos styrka är dess bredd och deras många olika typer av kunder, allt från banker till småföretag vilket bidrar till en varierad IT-miljö för Koneos tekniker, som jobbar med utmanande och spännande uppdrag.

För den här tjänsten krävs goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Låter detta som något för dig är du välkommen att ansöka direkt, intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta malin.karlsson@dfind.se [ mailto: malin.karlsson@dfind.se ]

Ort: Stockholm

Uppdragsgivare: Dfind IT

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.

Keep Improving.

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-05
Ange följande referens när du ansöker: 200659676
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Karlsson malin.karlsson@dfind.se

Företag
Dfind IT

Adress
Dfind IT
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
2059968

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT: