Vi söker en verksamhetscontroller/MAR

Lekebergs kommun, Socialförvaltningen / Sjukgymnastjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen i Lekeberg

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.

Publiceringsdatum
2023-08-23

Arbetsuppgifter
Tjänsten är en kombination av verksamhetscontroller och MAR där fördelningen är 70/30 (controller/MAR).

Som verksamhetscontroller i en växande kommun som Lekeberg kommer du ha ett mångfacetterat arbete där du arbetar med uppföljning och utveckling i verksamheterna. Det innebär att arbeta brett och i nära samarbete med ledningsgruppen. I rollen ingår även att ge stöd i verksamhetsfrågor till enhetschefer och förvaltningschef inom Socialförvaltningen och att samverka/samarbeta inom och utanför kommunen. Socialförvaltningen strävar efter en ständig utveckling. Vi arbetar för att införliva den tekniska och digitala utvecklingen inom välfärden i våra verksamheter. Du kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp och vara placerad i kommunhuset i Fjugesta.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• vidareutveckla digitaliseringen
• systemförvaltning och samordning för förekommande IT-stöd
• hålla utbildningar
• ta fram och redovisa statistiskt underlag
• systematisk kartläggning, rapportering, analys och uppföljning av kvalitetsarbetet
• ta fram, utveckla, utvärdera och följa upp rutiner och arbetssätt
• ta fram underlag och vara föredragande på nämnd
• utreda Lex Sarah
• driva vissa utredningar och projekt
• handlägga LOV
• handläggning och utveckling av e-tjänster.
Socialförvaltningen får fler och fler personer med komplex sjukdomsbild eller omfattande livslånga funktionsnedsättningar. Vi har därför behov av en MAR som säkerställer jämlika, hälsofrämjande, preventiva och rehabiliterande åtgärder av hög kvalitet samt att rätt kompetens finns för att tillgodose detta. MAR ansvarar för att nationella riktlinjer följs, att vara en del av kunskapsstyrningen, utvärdera och följa upp rehabilitering.
MAR ansvarar för att:
• stötta arbetsterapeuter i komplicerade yrkesfrågor
• utreda och handlägga avvikelser (Lex Maria)
• samordna processer kring både rehabilitering och hjälpmedel
• vara stöd vid utredning av bostadsanpassningsärenden
• avgränsningsfrågor, prioriteringar mm.

MAR är även ett stöd för enhetscheferna gällande brukarnas rehabilitering samt är ett stöd vid upphandling av olika medicintekniska hjälpmedel.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• är legitimerad arbetsterapeut eller legitimerad fysioterapeut
• har vana av arbeta i verksamhetssystem
• är van användare av Microsoft Office
• har en mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift
• har en mycket god administrativ förmåga
• har giltigt B-körkort och kan/får köra bil.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• Life Care/HSL
• kvalitetsledningssystem
• arbete i offentlig förvaltning.

Vi förväntar oss av dig att du är en person som har ett positivt förhållningssätt och är genuint intresserad av att driva förvaltningens utveckling framåt tillsammans med ledningsgruppen. Du gör det på ett prestigelöst sätt, med en öppenhet för andras idéer.
För att klara den här rollen krävs att du har en analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du har förmågan att se delarna i helheten. Du behöver känna dig bekväm i att tala inför grupper eftersom det ingår i din roll att hålla i utbildningar och föredra ärenden inför nämnden. Vi tror också att du är intresserad av omvärldsbevakning och delta i olika nätverk för att på så sätt ta tillvara på möjligheter till utveckling.
Som person bidrar du till ett gott arbetsklimat på ett positivt sätt. Du drivs av att stödja kollegor och har lätt för teamarbete där vi hjälper varandra att lyckas. Rollen innebär en del kontroll och förvaltning men du motiveras av utveckling, nytänkande och förändring och uppskattar när du får möjlighet att delta och påverka i ett övergripande sammanhang. Du kan arbeta med flera uppdrag parallellt och är van vid att skapa struktur och följa de mål och planer som finns i verksamheten.
Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt, är flexibel samt att du är en ansvarsfull och engagerad person. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och att arbeta digitalt är en förutsättning.
I den här tjänsten kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1242353".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Tf. socialchef
Marie Casco
marie.casco@lekeberg.se
0585-482 80

Jobbnummer
8051931

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen: