Vi söker en operativ kanslichef med fokus på utveckling

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomichefsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige

offentlig sektor

Om verksamheten

Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med närmare 47 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav ungefär 20 000 på och omkring Arlanda flygplats. I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar. Vi tar tillvara på kreativitet och mångfald. Vi är nyfikna, lär av varandra och som medarbetare i vår kommun förväntas du aktivt bidra till din egen, din enhets och organisationens utveckling.

http://www.sigtuna.se/sv/Om-Sigtuna-kommun/

Kommunledningskontoret stödjer kommunstyrelsen i arbetet att utveckla, leda och samordna kommunala verksamheter och bolag. Kommunledningskontoret består av ett flertal olika funktioner såsom ekonomi, juridik, sekretariat för kommunfullmäktige och kommunstyrelse samt kommunikation, näringsliv, säkerhet, övergripande miljöfrågor och HR/personal.

Nu söker vi efter dig som vill vara med och leda och utveckla verksamheten inom kommunledningskontoret. Är du intresserad av att höra mer om rollen?

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2017-03-29

Dina arbetsuppgifter
Som kanslichef på kommunledningskontoret i Sigtuna kommun är du en nyckelperson i utvecklingen av den lokala demokratin. Du arbetar på uppdrag av den biträdande kommundirektören och i nära samarbete med den politiska ledningen, framförallt kommunfullmäktige och kommunstyrelse samt med övriga ledande tjänstemän inom kommunen. Rollen innebär ett ansvar att driva och leda utvecklingen från ett helhetsperspektiv och att stödja nämnder och förvaltningar att utveckla kommunen i önskad riktning. Sigtuna kommun arbetar utifrån ett invånar- och brukar­perspektiv med ett tydligt fokus på service.

Kansliet har ett övergripande ansvar för kommunens styrelse-, och kommunfullmäktigesekretariat, juridik, huvudregistratur, kommunarkiv och systemförvaltning av kommunens ärendesystem.

Kanslichefsrollen kommer att ha ett tudelat ansvar vilket innebär både chefs- och ledaransvar för kansliets medarbetare samt kvalificerad handläggning av ärenden. Du har ett personal-, budget-, och verksamhetsansvar för kansliet och dess medarbetare som är en grupp på 6-7 medarbetare med olika inriktningar, så som arkivering, registratur, juridik och administration. Tillsammans med gruppen har du möjligheter att vidareutveckla verksamheten inom kansliet och du kommer att ha daglig kontakt med kommunens beslutsfattare. Du utvecklar även digitaliseringen av kommunens beslutsfattande processer och leder arbetet inför valet 2018.

Utöver ditt ansvar som ledare har du även ett eget handläggnings- och utvecklingsuppdrag. Detta innebär bland annat handläggning och sekreterarskap i kommunfullmäktige samt att leda kommunfullmäktiges sekretariat.

Du är placerad på Sigtuna kommunhus i Märsta, och rapporterar direkt till biträdande kommundirektören. Arbetsplatsen ligger bredvid tågstationen på bekvämt pendlingsavstånd, ca 20 minuter från både Uppsala och Stockholms Central med regionaltåg.

Vem är du?

Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av ledarskap inom verksamhetsområdet och en god förståelse för den politiska process som styr kommunal och offentlig verksamhet. För att lyckas i rollen behöver du även kunskaper i kommunalrätt, förvaltningsrätt och sammanträdesjuridik liksom i övriga lagar och regelverk som styr kommunal och offentlig verksamhet. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av kvalitetsarbete och har arbetat inom offentlig sektor.

Du har intresse för dokumenthantering och IT-system samt ser samverkan med andra som en framgångsfaktor för uppdraget. Vidare har du mycket god skriftlig och muntlig förmåga i svenska.

Självklart delar du Sigtuna kommuns värdegrund.

* Invånaren först
* Allas lika värde
* Kvalitet i fokus

http://www.sigtuna.se/sv/Om-Sigtuna-kommun/Vardegrund/Vardegrund/

Som person är du lätt att samarbeta med. Du är lyhörd och intresserad av att lyssna och kommunicera med andra för att uppnå engagemang, delaktighet och bästa resultat för gruppen. Du är van att leda och motivera andra och kan också ge de befogenheter som krävs för att effektivt nå de gemensamma målen.

Vidare har du ett gott omdöme som gör att du kangöra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du arbetar strukturerat och trivs med att planera och organisera ditt arbete samt har ett prestigelöst förhållningssätt.

Du erbjuds

Sigtuna kommun erbjuder friskvårdsbidrag och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!

Sista ansökningsdag

är den 17-04-23. Jurek Rekrytering & Bemanning behandlar intresseanmälningar löpande och kommer efter sista anmälningsdag presentera utvalda kandidater till Sigtuna kommun. Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på tel.nr 073-70 771 70 alternativt via mail: maria.vonsterneck@jurek.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Von Sterneck 0737-07 71 70

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3406167

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: