Vi söker en engagerad KMA-ansvarig

Avanzera AB / Arbetsmiljöjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arbetsmiljöjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Till vår kund söker vi nu en person som skall arbeta med Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljöfrågor. I takt med att vår kund som är inom byggbranschen förändras och växer, behöver de bli fler engagerade medarbetare som brinner för KMA-frågor och söker nu en driven och KMA intresserad person som tillsammans med ett team kan hjälpa dem utveckla arbetet.

I denna rekrytering önskar kund att all kommunikation samt ansökningar går via oss på Avanzera AB.
Vi på Avanzera AB lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Publiceringsdatum
2019-12-20

Dina arbetsuppgifter
Som KMA-samordnare är du en viktig kugge i arbetet kring KMA-frågor och i denna roll får du vara med och utveckla metoder och hjälpmedel i verksamheten. Detta innebär att ta fram verktyg och rutiner men även att utbilda och informera verksamheten samt kommunicera till kunder och andra intressenter. Rollen innebär att vara insatt i och ha kunskap om kvalitet, miljö och arbetsmiljö för att kunna stötta produktionen i dessa frågor. Rollen som KMA-ansvarig är operativ med många kontaktytor vilket kräver att du är kundfokuserad och har god förmåga att samarbeta samt underhålla goda relationer både internt och externt. KMA-arbetet börjar i anbudsskedet där kvalitet-, miljö- och arbetsmiljökraven är tydliga och fortsätter sedan genom hela byggprocessen till färdigställande av projektet. Uppstart av nya projekt och bollplank till chefer och andra medarbetare i produktionen är tyngdpunkten för rollen. Din uppgift blir att se till att företaget lever upp till ställda interna och externa krav. Du bör även vara strukturerad och kunna ta initiativ till, och följa upp förändringsarbete. För att lyckas i denna roll behöver du vara engagerad och tydlig med väldigt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Mål för rollen är att öka kunskaperna och medvetenheten inom KMA på våra arbetsplatser. Arbetet innebär resande inom Stockholm/Mälardalen och utgår från kundens huvudkontor i södra Stockholm.

Några exempel på arbetsuppgifter är:

• Utveckla och förenkla styrande dokument.
• Planera och genomföra arbetsplatsbesök under projektens genomförande
• Genomföra interna utbildningar inom KMA-området
• Säkerställa att projekten följer lagar och förordningar
• Uppföljning av projektens KMA-arbete

Bakgrund
Vi söker dig som har en utbildning inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö och/eller några års arbetslivserfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter, helst inom byggbranschen. Erfarenhet av BF9K eller annat tredjepartscertifierat ledningssystem och olika typer av miljöcertifieringar för byggnader t.ex. Breeam, Leed är meriterande. Operativa erfarenheter är meriterande eftersom du i rollen som KMA-samordnare kommer att arbeta nära produktionen ute på våra arbetsplatser. Merparten av vår kommunikation sker på svenska. Du har även god datavana från b.la. Office paketet. B-Körkort är ett krav för tjänsten.

Som KMA-ansvarig krävs ett brinnande intresse för kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Samarbetsförmåga och förmåga att utveckla och underhålla goda relationer är viktiga egenskaper samtidigt som du måste vara noggrann, systematisk och analytisk. Du får inte vara rädd för att driva igenom förändringar, ställa krav och följa upp att saker och ting utförs på det sätt som det skall. För att vara framgångsrik i rollen som KMA-samordnare ser vi att du är öppen, energirik, tydlig och engagerad.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara någon minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avanzera AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1287".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5015858

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: