Vi söker en ekonomiassistent med kunskaper i SAP!

ProfessionalConsulting / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Är du en lösningsorienterad ekonom med känsla för service? Har du tidigare arbetat som ekonomiassistent? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Just nu söker ProfessionalConsulting en ekonomiassistent med kunskaper inom SAP för ett uppdrag hos vår kund i Kista. Vår kund är ett av Sveriges mest kompletta byggvaruhus, företaget öppnade sitt första varuhus i Sverige 1996 och är snart rikstäckande med 20 byggvaruhus runt om i landet. Idag är de cirka 900 medarbetare i Sverige, men företaget har även verksamhet i Finland, Norge, Baltikum och Ryssland.

I rollen som ekonomiassistent ansvarar man tillsammans med kollegor för leverantörsreskontraprocessen från fakturamottag till bokad faktura.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden ser ut som följande:
• Fakturamottagning och utredningar
• Hantera fakturaflöden, både i workflow samt manuellt
• Kontering och kontroll av varu- samt omkostnadsfakturor
• Utredning av avvikelser gentemot inköpsorter
• Korrigering, utredning av felbokningar
• Påminnelsehantering/inkassohantering
• Kontakt med leverantörer
• Öppna order (MR11)
• Intern kontakt och samarbete med inköpsorganisationen och logistikavdelningen

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid vilket innebär att du är anställd hos oss på ProfessionalConsulting men arbetar ute hos kund vars kontor är beläget i Kista. Uppdraget förväntas pågå i ca 6 månader med goda möjligheter till övertag av kund. Företaget tillämpar vanliga kontorstider.

Publiceringsdatum
2015-02-02

Profil
Vi söker dig som har gymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt en eftergymnasial utbildning inom området. Vi ser också att du har arbetat med ekonomi tidigare, exempelvis som ekonomiassistent, samt att du har goda kunskaper inom SAP och Excel. Det är meriterande om du har arbetat med leverantörsreskontra tidigare. Som person är du lösningsorienterad, ansvarstagande och serviceinriktad. Vi ser också att du är stresstålig och tycker om att arbeta effektivt. Viktigt för tjänsten är att man känner sig bekväm med det engelska språket då man kommer att ha kontakt med utländska avdelningar internt, har man kunskaper i det finska språket är detta mycket meriterande. det är även meriterande om du tidigare har arbetat inom detaljhandeln. Låter detta som en roll för dig? sök idag!

Om företaget
ProfessionalConsulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ProfessionalConsulting

Adress
ProfessionalConsulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Kontorsadress
ProfessionalConsulting

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2151472

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProfessionalConsulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProfessionalConsulting: