Vi söker en assisterande Hotellservicechef till Stena Saga

Stena Line / Storhushållsföreståndarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla storhushållsföreståndarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stena Line i Göteborg, Borås, Trollhättan, Varberg, Lidköping eller i hela Sverige

Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien och runt Storbritannien. Antalet anställda uppgår till cirka 5 700 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 15 miljoner passagerare, cirka 3 miljoner bilar och drygt 1,5 miljoner fraktenheter. Läs mer på www.stenaline.comVi söker en assisterande Hotellservicechef till Stena Saga på linjen Oslo-Fredrikshamn

Tjänsten är en tillsvidareanställning, och ska tillsättas 9 aug 2012. Tjänsten innebär att du arbetar skift, vilket normalt innebär att du arbetar en vecka och är ledig en vecka. 

Vill du anta utmaningen att tillsammans med oss driva och utveckla verksamheten på linjen Oslo-Fredrikshamn? Som assisterande hotellservicechef rapporterar du till Hotellservicechefen och har det fulla ansvaret för arbetet inom Hotell, Guestservice och Stena Sagas Spaavdelning. Hotellverksamheten omfattar all skötsel av Stena Sagas ca 600 hytter samt alla publika utrymmen i fartyget. Guestservicen är fartygets reception/valutaväxlingskontor som bland annat handhar frågor kring bokningar och hytter.

 Vad innebär det att arbeta som assisterande hotellchef? 

• Operativt planera, leda och fördela arbetet inom hotellet på ett sätt som gynnar våra uppsatta verksamhetsmål
• Personalansvar, vilket innebär schemaläggning, personalplanering och genomförande av utvecklingssamtal
• Leda personalen genom en öppen kommunikation, förtroende och ömsesidig respekt
• Med affärsplanen som utgångspunkt aktivt medverka till verksamhetens och personalens utveckling
• Inköp
• Kvalitetskontroll av utfört arbete

Vem söker vi?

Formella krav och meriter:

• Minst Gymnasieutbildning, gärna inom hotell och restaurang. Relevant högskoleutbildning eller annan yrkesutbildning är meriterande
• Arbetslivserfarenhet inom service och försäljning, gedigen erfarenhet av större hotellverksamhet.
• Gedigen erfarenhet av arbetsledande befattning
• Goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt
• Erfarenhet och intresse av administrativt arbete i datasystem och i Office paketet

Personliga egenskaper/kompetenser:

• God hälsa, både fysiskt och psykiskt
• Goda ledaregenskaper; med förmåga att entusiasmera personalen, god förmåga att hantera svåra samtal och förmåga att leda i förändring
• En affärsmässig kunskap samt ett resultatinriktat förhållningsätt för förmåga att se möjligheter till nytänkande som gynnar affären
• Är lugn, stabil och kontrollerad i stressade eller pressade situationer
• Brinner för försäljning och service
• God kommunikationsförmåga i tal och skrift

Stena Line strävar efter en ökad mångfald och en jämn fördelning mellan kvinnor och män i olika åldrar. 

Sök tjänsten nedan senast den 25 maj 2012. 

Publiceringsdatum
2012-05-04

Kontakt
Har du frågor angående tjänsten så kontakta Hotellservicechef Henrik Lind på telefonnummer 0739-421728 eller henrik.lind@stenaline.com

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stena Line

Adress
Stena Line
40519 Göteborg

Jobbnummer
1234310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stena Line

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stena Line: