Vi söker en alkoholhandläggare
Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Vaxholm eller i
hela Sverige Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för stöd till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd.
Om arbetsplatsen
Tillstånds- och tillsynsverksamheten handlägger permanenta och tillfälliga serveringstillstånd och har ansvar för yttre och inre tillsyn på restauranger. Verksamheten ansvarar också för registrering och tillsyn för folköl- och tobaksförsäljning samt enligt lagen om handel med vissa receptfria läkemedel.
För närvarande arbetar två alkoholhandläggare i Solna stad och vi söker nu en tredje.
Vad innebär arbetet?
Alkoholhandläggaren ska i första hand svara för handläggning av ansökningar om serveringstillstånd, samt ha tillsyn över att serveringen sker enligt lag. I tjänsten ingår även tillsyn över försäljning av folköl, tobak och receptfria läkemedel. Vissa arbetsuppgifter kommer att behöva utföras utanför normal kontorstid. Arbetet kräver nära samarbete med andra myndigheter som miljö- och hälsoskyddsförvaltningen, polismyndigheten, skatteverket, räddningstjänsten.
Vem söker vi?
Lämplig utbildning är, ekonom- eller juristutbildning eller annan likvärdig utbildning och gärna erfarenhet av alkoholhandläggning eller annan myndighetsutövning. Det krävs att du har lätt för att uttrycka dig tydligt i tal och skrift, har lätt för att samarbeta och arbetar självgående, strukturerat och serviceinriktat. Ett gott bemötande, initiativkraft och flexibilitet är andra viktiga egenskaper. Arbetet ställer också höga krav på integritet och social säkerhet. Körkort och datavana krävs.
Mer information och ansökan
Socialchef Ann-Charlotte Fager, tfn 08-734 28 31 och alkoholhandläggarna Hans Svensson 08-734 22 92 och Majvor Schultz Fredholm 08-734 22 12.
Anställningen är en tillsvidareanställning, heltid och tillträde senast 2015-08-01
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 20 april 2015. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Publiceringsdatum2015-03-16Arbetstider och omfattningTills vidare 100%
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSolna Stad
AdressSolna Stad
Socialförvaltningen
17186 Solna
KontorsadressEnglundavägen 13
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2205949
Observera att sista ansökningsdag har passerat.