Vi söker en administratör till Statskontoret i Stockholm!

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-10-24

Om tjänsten
Vi söker nu en noggrann och erfaren administratör för ett konsultuppdrag hos Statskontoret i Stockholm.

• Omfattning: Heltid (100%)
• Start: Omgående
• Längd: Cirka 12 månader, med möjlighet till förlängning.
Du blir anställd av Dreamwork men kommer att arbeta ute hos myndigheten i Stockholm. Viss möjlighet till distansarbete kan ske efter överenskommelse med myndigheten.

Om Statskontoret:
Statskontoret är en svensk statlig förvaltningsmyndighet och sorterar under Finansdepartementet. Dess huvudsakliga uppgifter inkluderar utredning, utvärdering och uppföljning av statlig och statligt finansierad verksamhet samt övergripande frågor om den offentliga förvaltningens funktionssätt och utveckling.

Statskontoret har cirka 75 anställda som alla utgår från myndighetens lokaler i centrala Stockholm. Statskontoret är även indelad i ett antal mindre enheter som fokuserar på olika områden.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som administratör på Statskontoret kommer du att stötta verksamheten och arbetsuppgifterna består av de olika delarna: projektstöd för pågående utredningar, administrativt chefstöd samt stötta den utåtriktade verksamheten.

Nedan ges exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma:
• planera samt sköta administrativa rutiner och vara ett administrativt stöd till hela myndigheten
• planera och samordna myndighetens externa seminarieverksamhet, konferenser och workshops, vilket innebär att boka lokaler, svara för utskick och hantera anmälningar, ändringar och utvärdering, samt stödja event på plats
• vara ett stöd för interna evenemang och utbildningsinstanser
• arbeta utifrån fastlagda rutiner
• vara ett operativt stöd för verksamheten inom allehanda administrativa arbetsuppgifter
• formulera protokoll vid möten, samt dokumentation med mera vid större sammankomster inom myndigheten
• hantera återkommande arbetsuppgifter
• hantera kontakter med anställda, både fysiskt på plats och genom ansvar för ett antal funktionsbrevlådor
• göra kalenderbokningar och mötesbokningar åt främst chefer men i viss mån även för kollegor
• stödja kollegor vid frågor om resor och ansvara för dialogen med resebyrå
• fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ,
• vid behov uppdatera myndighetens intranät efter genomgång av kommunikatör
• skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha en gymnasial utbildning eller en likvärdig utbildning. Du behöver också ha minst tre års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent.

Nödvändiga erfarenheter och kvalifikationer därutöver är:
• mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl som i tal som skift
• digital kompetens inom Teams, ZOOM och liknande.
Arbetet som administratör är en servicefunktion vilket ställer krav på att du är serviceinriktad. Det innebär att du är tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och få verksamheten att fungera smidigt. Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att ha många olika kontaktytor internt och externt, och det är således av stor vikt att du trivs i en sådan roll.

Vi ser att du är en lugn och trygg person, som kan hantera pressade situationer på ett bra sätt. Vidare har du förmågan att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt så att viktiga arbetsuppgifter upprätthålls.

Du är även flexibel och har en förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter och se lösningar i olika uppkomna situationer. Din samarbetsförmåga är mycket god och du har lätt för att bygga relationer. Vi förutsätter att du har en god IT-kometens och en väl utvecklad administrativ förmåga.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "69833".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Kontakt
Louise Gardell
louise.gardell@poolia.se
070-838 31 36

Jobbnummer
8214027

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: