Vi söker bemanningsassistent till Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Personalavdelningen / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Personalavdelningen i Lekeberg

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration.
Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv, integration och arbetsliv samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare i kommunstyrelseförvaltningen och kommunen i stort har ca 650 tillsvidareanställda.

Vår bemanningsenhet tillhör HR-avdelningen och består i dag av tre medarbetare. Bemanningsenheten sitter centralt placerade i kommunhuset i Fjugesta och ansvarar för förmedling och tillsättning av korttidsvikarier samt deltidsanställda medarbetare som vill arbeta mera tid.

Publiceringsdatum
2023-11-30

Arbetsuppgifter
I rollen som bemanningsassistent har du oftast den första kontakten med våra vikarier när de anmäler sitt intresse för att arbeta i vår kommun. Du utgör en viktig del i kommunens bemanningsplanering och för att skapa ett bra mottagande för våra nya vikarier. Uppdraget är varierat och du arbetar mot kommunens samtliga förvaltningar med daglig kontakt med chefer och medarbetare.

Dina främsta arbetsuppgifter är att;
• ta emot och behandla beställningar från verksamheterna när behov av vikarier uppstår
• svara för att beställningar hanteras och att bemanningen sker på ett effektivt sätt med de personalresurser som finns tillgängliga
• hantera löneunderlag för vikarier i vårt lönesystem
• bistå med support och utbildning till verksamheterna i våra system
• vara delaktig i rekrytering och hålla informationsträffar för nyanställda vikarier
• skapa, förbättra och utveckla rutiner omkring bemanningen i kommunen
• hålla dig uppdaterad om vad som händer inom området.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har;
• gymnasial/eftergymnasial utbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget
• erfarenhet av arbete med bemanning och personalplanering
• en mycket hög IT-mognad och vana av att arbeta i verksamhetssystem
• en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av;
• arbete i systemen Time Care Pool, Multi Access och Personec
• arbete inom kommunal verksamhet
• grundläggande kunskap i arbetsrätt och LAS.

För att lyckas med uppdraget som bemanningsassistent behöver du vara en person som arbetar strukturerat och är bra på att organisera och prioritera ditt arbete. Du behöver vara flexibel, serviceinriktad och lyhörd. Du känner dig bekväm med att ha många olika kontakter, både internt och externt. Vi tror att du har en blick för logistik och klarar att behålla fokus även under viss tidspress.

Vi ser att du har ett intresse för digitala verktyg och gärna använder dem i ditt arbete. Som person har du en hög social förmåga och är mycket bra på att samarbeta och bygga relationer, likaväl som du arbetar självständigt och driver på utvecklingen inom ditt område. Du tycker om omväxling i arbetet och ser problemlösning som en utmaning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Efter överenskommelse med ansvarig chef finns det möjlighet till att arbeta viss del av arbetstiden på distans. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1261954".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Kontakt
Teamledare
Anna Ringström
anna.ringstrom@lekeberg.se
0585-489 02

Jobbnummer
8297505

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Personalavdelningen: