Verksamhetsutvecklare med inriktning mot planering och uppföljning

Sveriges Domstolar / Organisationsutvecklarjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Jönköping, Eksjö, Skövde, Borås, Alingsås eller i hela Sverige

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/



Läs mer om Domstolsverket på www.domstol.se/domstolsverket

Vi söker
En erfaren verksamhetsutvecklare som vill vara med och driva, förvalta och utveckla ledningsprocessen på Domstolsverket.

Du kommer ha ansvar för vårt systemstöd för ledningsprocessen och delta i arbetet med frågor som berör organisationens planering och uppföljning med stor möjlighet till påverkan.

Vi erbjuder
Är du intresserad av att arbeta med strategiska frågor i en spännande och för rättsstaten viktig verksamhet där du får en roll i vår fortsatta utveckling kan detta vara jobbet för dig.

Domstolsverket är i en stark utvecklingsfas med fokus på digitalisering. Myndigheten håller en hög kvalitet i det man gör och är väl ansedd för sin kompetens och kvalitet. Hos oss på Domstolsverket har vi hög kompetens bland våra medarbetare och vi arbetar engagerat, kvalitetsinriktat och målstyrt. Som medarbetare på Domstolsverket får du möjlighet att utvecklas och att själv bidra till utvecklingen inom Sveriges Domstolar. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam, modern och utvecklande miljö som ligger centralt i Jönköping.

Arbetet innebär
Planeringsenheten ansvarar för att utifrån ett helhetsperspektiv biträda generaldirektören i planeringen och uppföljningen av Domstolsverkets verksamhet. Planeringsenheten ansvarar också för att samordna och följa upp strategiska frågor för Domstolsverket som helhet. I övergripande strategiska frågor ansvarar planeringsenheten för samverkan inom Sveriges Domstolar, för samverkan med andra myndigheter och för samordning med Regeringskansliet.

På enheten arbetar fem medarbetare som är placerade på Domstolsverkets kontor i Jönköping och som leds av enhetschef. Vi är en verksamhetsstrateg, en verkscontroller, två verksamhetsutvecklare och en administratör.

Verksamheten förutsätter nära samverkan inom enheten och med chefer och medarbetare på Domstolsverket samt med leverantör av ledningssystem.

Vem söker vi?
Du är erfaren verksamhetsutvecklare, gärna med erfarenhet från större organisation och gärna från statlig verksamhet. För att lyckas i rollen behöver du ha relevanta kunskaper inom lednings- och styrningsfrågor, målstyrning samt erfarenhet av och kunskap om digitala verktyg för planering och uppföljning samt erfarenhet av att driva projekt. I grunden har du en relevant akademisk utbildning.

Du är en tydlig lagspelare med god pedagogisk och kommunikativ förmåga i tal och skrift som skapar förtroende hos både samarbetspartners och medarbetare. Som person är du trygg i dig själv och har god analytisk och strategisk förmåga.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vilka är vi?
Domstolsverket har sitt huvudkontor i Jönköping och lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. På myndigheten arbetar cirka 400 personer med att utveckla, administrera och stödja Sveriges Domstolar inom IT, HR, kompetensutveckling, ekonomi, juridik, kommunikation, säkerhet och fastighetsfrågor. Sveriges Domstolar består av ett 80-tal olika domstolar där ca 7400 personer arbetar.

Läs mer om Domstolsverket på www.domstol.se/domstolsverket

Publiceringsdatum
2023-02-20

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, vi tillämpar normalt 6 mån provanställning.

Placeringsort är Jönköping.

Välkommen med din ansökan senast 2023-03-12

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/250".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)

Arbetsplats
Domstolsverket

Kontakt
Andreas Sundberg, enhetschef
073-7456710

Jobbnummer
7465647

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar: