Verksamhetsutvecklare med inriktning mot chefs- och ledarskapsu

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten har från den 1 januari en gemensam enhet för Polisens kompetensutveckling, HR/Kompetens. Enheten består from den 1 januari 2017 av fem sektioner: Kompetenscentrum 1, Kompetenscentrum 2, Kompetenscentrum 3, Kompetenscentrum 4 och Planering och styrning. HR/Kompetens ansvarar för att inventera polisverksamhetens kompetensbehov och planerar, genomför, följer upp samt utvecklar Polismyndighetens olika kompetensutvecklingsinsatser. Planering och styrning har ett övergripande ansvar för Polismyndighetens kompetensutveckling, som ska utgå från verksamhetens behov och förutsättningar.

HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagarorganisationerna, myndighetens personalansvarsnämnd.


Publiceringsdatum
2016-12-21

Arbetsuppgifter
I ditt uppdrag som verksamhetsutvecklare med inriktning mot chefsutveckling ingår att, i samarbete med andra relevanta aktörer, utveckla kompetensutvecklingsinsatser på området chefs- och ledarskapsutveckling. Du ska initiera, leda och driva olika projekt samt följa forskning och utveckling inom verksamhetsområdet. Du kommer även att arbeta med att planera, följa och genomföra en del kompetensutvecklingsinsatser. Du kommer att ha en ledande och samordnande roll inom ditt ansvarsområde, samverka med externa kontakter såsom lärosäten och konsulter samt stödja polismyndigheten i arbetet med chefs- och ledarutveckling.

I huvuduppdraget ligger att stödja chefsutveckling och att utveckla ledarskap, såväl genom kompetensutvecklingsinsatser som genom andra projekt och aktiviteter. Verksamhetsutvecklaren förväntas utveckla verktyg för chefer i syfte att utveckla sitt ledarskap och förbättra resultat, stödja chefer i processen att vara förebild och kulturbärare samt att skapa förutsättningar för chefer att kommunicera strategiskt likväl som att förstå och tolka omvärlden

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utveckling av kompetensutvecklingsinsatser på området chefs- och ledarskapsutveckling.
• Dialog med processägare


Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Polisexamen eller för uppdraget annan relevant akademisk examen
• Erfarenhet av att kommunicera sitt budskap till den specifika målgruppen
• Mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
• Goda språkkunskaper i engelska (både tal och skrift)
• God insikt i olika lärandemetoder, däribland flexibelt lärande

Meriterande
• Erfarenhet av arbete med chefsutveckling
• Erfarenhet av arbete med bedömnings- och urvalsprocesser
• Vana av att arbeta med förändringsprocesser
• God kännedom om Polismyndighetens organisation, uppdrag och roll
• Erfarenhet av arbete i lärandeplattform
• Högskole- eller universitetsutbildning inom området pedagogik
• Erfarenhet från professionsutbildning och verksamhetsintegrerat lärande

Dina personliga egenskaper
• Du är analytisk, drivande, uthållig, noggrann, strukturerad och lösningsfokuserad med god förmåga att samarbeta och samverka såväl internt som externt
• Vidare bör du ha ett intresse och engagemang för kvalitetsarbete och utvecklingsfrågor
• Ditt arbetssätt bör vara omvärldsinriktat, strategiskt och framsynt
• God förmåga att samarbeta och samverka såväl internt som externt.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Anneli Jarlsheim

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-16
Ange följande referens när du ansöker: C10310/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Lagerholm 072-711 99 02

Företag
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Adress
Polismyndigheten, HR-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3225985

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: