Verksamhetsstrateg/Omsorgskontoret
Södertälje kommun / Organisationsutvecklarjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje,
Botkyrka,
Sundbyberg,
Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Omsorgskontoret har ansvar för insatser till äldre- och personer med funktionsnedsättning. Vi arbetar på uppdrag av omsorgsnämnden och äldreomsorgsnämnden. Du kommer tillhöra kvalitet och utvecklingsenheten, som ingår i Omsorgskontorets stab. Arbetsgruppen består av kollegor som är verksamhetsstrateger, MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska), MAR (medicinskt ansvarig för rehabilitering) och chefssekreterare.
Publiceringsdatum2023-08-21ArbetsuppgifterSom en av verksamhetsstrategerna inom omsorgskontorets stab kommer du att stödja organisationen i utvecklings- och kvalitetsfrågor och arbeta uppdragsstyrt. Genom kreativitet och engagemang deltar du i arbetet med att verksamhetens tjänster levereras och är av värde för brukare. Rollen har ett särskilt fokus på förändrings- och projektledning. Du kommer få ansvar för att driva olika införande projekt, t ex av nya tekniska lösningar i kombination med implementering av nya arbetssätt. Du har en blick för hur förändringar i organisationen och i omvärlden kan påverka verksamheten på olika sätt. Du tar fram strategier och arbetssätt för att möta dessa. Några exempel på arbetsområden:
• Projekt- och förändringsledning
• Utföra utredningsuppdrag, driva utvecklingsarbeten
• Skriva fram beslutsärenden åt nämnderna
• Samordna olika frågor och utvecklingsprocesser
• Svara på medborgarförslag, motioner och remisser
Vem är du?
Drömmer du om att vara med i omställningen till framtidens vård och omsorg för äldre och personer med funktionsnedsättning? Där vi arbetar hälsofrämjande och indvidanpassat. Där brukare upplever trygghet, delaktighet och nöjdhet. Där medarbetare upplever stolthet i sitt arbete. Där vi tillsammans tar ansvar för en modern och hållbar utveckling.
DÅ är du rätt person för oss!
Dina personliga egenskaper• Som person är du driven och initiativtagande, ser vad som behöver göras och agerar på det.
• Du är ansvarstagande, har god samarbetsförmåga och har ett öppet förhållningssätt och lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
• Arbetet kräver god kommunikativ förmåga.
• Du har lätt för att skapa goda relationer och tillit.
• Du är van att arbeta självständigt och bidrar till gott innovativt samarbete.
• Du känner dig lika bekväm med att stödja medarbetare i utvecklingsfrågor som att arbeta uppdragsstyrt och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya frågor på såväl detaljnivå som på mer övergripande nivå.
Kvalifikationer• Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom området såsom samhällsvetare, socionom, jurist, statsvetare, sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
• Har kunskap och flerårig erfarenhet av förändrings- och projektledning.
• Du har kunskap om verksamheter riktade till äldre och personer med funktionsnedsättning samt har erfarenhet av att arbeta i politikerstyrd organisation.
Meriterande:
• Det är meriterande om du har erfarenhet verksamhetsutveckling.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Ett arbete där du är med och bidrar till att skapa förutsättningar för kommunens medborgare som är äldre eller har en funktionsnedsättning. Du som medarbetare är vår viktigaste tillgång. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du har stora möjligheter att vara med och påverka din och vår gemensamma framtid. Här har vi en öppen kultur och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi tar vara på din kreativitet och ditt engagemang och uppmuntrar dig till att komma med idéer och utmana invanda arbetssätt, alltid med fokus på medborgaren. Att du deltar i utvecklingsarbete och förändringar är en självklarhet. Inom alla verksamheter är ambitionen att arbeta hållbart genom kvalitetsarbete, metodutveckling, digitalisering och kompetensutveckling.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:
https://www.sodertalje.se/formanerKvalitet- och utvecklingsenheten sitter i stadshusets moderna lokaler nära centrum och kommunikationer. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete del av arbetstiden. På vår arbetsplats har vi inte fasta arbetsplatser utan du som medarbetare väljer arbetsplats utifrån arbetsuppgift. Arbetet vi gör tillsammans har sin utgångspunkt i ett professionellt och respektfullt bemötande. Bilden av vår arbetsplats skapas i varje möte, som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt.
Välkommen till oss!
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Bakgrundskontroller görs regelbundet på samtliga våra anställda.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)
Kontakt Pernilla Andreason
Pernilla.Andreasson@sodertalje.se 08-5230 2032 Jobbnummer 8043819
Observera att sista ansökningsdag har passerat.