Verksamhetscontroller
Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med en bred verksamhet som rör socialtjänst och hälso- och sjukvård. Större delen av vår verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.
Vi söker nu en verksamhetscontroller med placering på ekonomienheten som ingår i avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten har det övergripande ansvaret för verksamhetsplanering, redovisning och uppföljning samt har en stödjande roll för budgetansvariga chefer. Vi erbjuder ett arbete i en förändringsinriktad organisation där dina idéer och din erfarenhet tas tillvara och blir viktiga pusselbitar för det fortsatta utvecklingsarbetet.
Vi söker dig som vill
• driva myndighetens arbete med regleringsbrev, verksamhetsplanering, riskhantering och uppföljning
• arbeta med kvalitetssäkring och utveckling av verksamheten samt vidmakthållande av ISO-certifieringen
• samordna Socialstyrelsens process för framtagning av texter och underlag för årsredovisning
• delta i utveckling och förvaltning av myndighetens samordnade styrmodell för intern styrning och kontroll.
Kvalifikationskrav
• Relevant akademisk examen.
• Erfarenhet av verksamhetsstyrning, ekonomisk styrning, intern styrning och kontroll samt riskhantering från annan myndighet.
• God kännedom om offentlig förvaltning.
Vi söker dig som förmår att se kopplingen mellan verksamhet och ekonomi och som kan vara ett kvalificerat stöd till verksamheten samt arbeta målinriktat för att åstadkomma samverkan, engagemang och resultat.
Som person ser vi gärna att du är analytisk, strukturerad och drivande. Andra egenskaper som vi värderar är om du är kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga då arbetet innehåller många interna kontakter. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• arbetat enligt förordningen om intern styrning och kontroll
• arbetat med styrmodeller i ledningssystem enligt ISO-standard
• erfarenhet av förvaltning och utveckling av ledningssystem.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning, heltid med placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på socialstyrelsen.se.
Sista ansökningsdag är 2016-08-16. Ansök via socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 2.6.1-19427/2016. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Publiceringsdatum2016-07-04KontaktTorgny Engdahl
Enhetschef
075-247 38 75
Petra Cederström
Personalspecialist
075-247 30 47
Fackliga företrädare:
Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
Socialstyrelsen 106 30 Stockholm
10630 Stockholm
KontorsadressRålambsvägen 3, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2938272
Observera att sista ansökningsdag har passerat.