VD-assistent

Uppsalahem AB / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsalahem AB i Uppsala, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Uppsalahem AB
Uppsalahem söker vd-assistent
Uppsalahem AB är Uppsalas största fastighetsbolag och erbjuder ett brett utbud av boende för olika faser i livet. Uppsalahems vision är att vara Lite mera värd. Hyresgästen ska alltid känna sig trygg och trivas och få gehör för sina önskemål om det egna boendet. Uppsalahem äger och förvaltar 14 000 bostäder och har 245 anställda inom ett fyrtiotal olika yrken. Under 2010 startar vi produktion av drygt 400 nya bostäder. Uppsalahem omsätter 950 miljoner kronor per år.
Uppsalahems nuvarande vd-assistent går vidare till ny tjänst och vi söker därför en assistent till vår nye vd som börjar i oktober.

Publiceringsdatum
2010-08-21

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara vd:s högra hand och arbetsuppgifterna är mycket varierade, från akuta ärenden till uppgifter som kräver planering och struktur. Det är viktigt att du i din roll ligger steget före när du assisterar och avlastar vd i olika administrativa frågor. Ditt viktigaste ansvarsområde är styrelseadministration som omfattar sammanställning av beslutsunderlag till styrelsen, föredragningslistor, presentationer, koordinering, protokollföring och beslutsuppföljning. Tillsammans med ekonomichefen administrerar du bolagsfrågor. Du ansvarar även för intern information från styrelse och vd samt publicering och uppdatering på Uppsalahems intranät.
Under hösten 2010 får Uppsalahem en ny vd och av praktiska skäl är därför tjänsten som vd-assistent initialt placerad under Uppsalahems verksamhetscontroller, för att så småningom övergå till att vara direkt underställd vd.

Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning och troligtvis några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter och ärenden och du är van att leverera resultat med kort varsel. Har du erfarenhet av styrelsehantering är det mycket meriterande. Det krävs att du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift samt att du har vana av att skriva både formell och informell text. Du är bra på att samarbeta och samordna, och ha stort kontaktnät med medarbetare, styrelse, kunder och externa intressenter. Du är serviceinriktad såväl internt som externt och kan bemöta kunder på ett professionellt sätt. Rollen kräver stor integritet och självständighet. Som person är du flexibel och prestigelös och är beredd att rycka in där det behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Uppsalahem ska spegla samhället i stort avseende etnisk bakgrund, ålder och könsfördelning. Välkommen med din ansökan! Du söker tjänsten via Uppsalahems webbplats www.uppsalahem.se/jobb. Innan 2010-09-21 vill vi ha din ansökan.
För mer information kontakta personalchef Anna-Lena Lehto anna-lena.lehto@uppsalahem.se , 018-727 34 21 eller vd-assistent Lena Jande, lena.jande@uppsalahem.se , 018-727 34 02.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-21
Ange följande referens när du ansöker: 27928
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anna-Lena Lehto, 0187273421

Företag
Uppsalahem AB

Adress
Uppsalahem AB
Box 136
75329 Uppsala

Jobbnummer
715003

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsalahem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsalahem AB: