VD Assistent med placering i Stockholm, Oslo och London

Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Phoenix Gruppen AS är ett Norskt investmentföretag med kontor i Oslo och London. Företagsgruppen är mycket lönsam och var med och startade upp 15 nya bolag under förra året. Omsättningen uppgick under 2010 till 35 MNOK och resultat till hela 31 MNOK. Soliditeten, (dvs. det egna kapitalet i förhållande till balansomslutningen), uppgick till 84%. Huvudägare och VD är den Norske finansmannen och entreprenören Stein Alvern. Företaget är nu på väg att starta ett kontor i Stockholm och söker därför en VD assistent. Läs mer på www.pcs.no
VD Assistent med placering i Stockholm, Oslo och London
Din roll som VD Assistent innebär att du självständigt kommer att ansvara för VD:s agenda vad gäller tidsbokningar, konferenser, resor, möten, hotell m.m., men även att du kommer att arbeta med att hitta långtidsboende för personal i Oslo och London, samt att sköta VD:s korrespondens. I rollen ingår även att förbereda ekonomiska rapporter och att vara med och rekrytera nyckelmedarbetare samt att ta fram rutiner för dokumentering och förvaring av dokument och datafiler.
Vi erbjuder
Detta är en internationell och omväxlande tjänst i en mycket entreprenöriell och snabbväxlande koncern. Phoenix är dock litet och snabbrörligt företag, vilket bl.a. innebär ett klart decentraliserat arbetssätt och korta beslutsvägar. Phoenix kännetecknas av en öppen, prestigelös och dynamisk kultur och för att trivas bör du tycka om att arbeta i en snabbrörlig organisation med höga ambitioner. Tjänsten som VD Assistent är placerad i Stockholm, men innebär månadsvisa resor till Oslo och London på veckobasis.

Publiceringsdatum
2011-10-19

Kvalifikationer
Vi ser gärna kandidater med civilekonomexamen eller motsvarande utbildning. Du har cirka 10 års arbetslivserfarenhet. Du har dokumenterat goda kunskaper inom kommunikation, organisation och administration. Mycket goda kunskaper i engelska är ett krav. Mycket goda kunskaper i Word, Excel och PowerPoint. Kunskaper i Norska är en merit men inget krav. Du är van att arbeta mot ledningsgrupper.

Dina egenskaper
Strategisk förståelse för affärsmannaskap samt en vilja att göra affärer. Du är positiv och entusiasmerande som person. Stark med egen drivkraft samt entreprenöriell. Du är strukturerad och effektiv.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Tanya Lennholm på tfn 08-555 29038. Vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se/jobb så snart som möjligt, dock senast 2010-11-01. Varmt välkommen med din ansökan!
Wise Professionals AB - kvalificerad bemanning och rekrytering - http://www.wise.se/ - Stockholm - Göteborg - Malmö - växel 08-555 29000

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1058159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: