Vårdadministratör, Allergicentrum

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Allergicentrum är en nytänkande klinik med 25 engagerade medarbetare som utreder och behandlar barn och vuxna med astma, allergi och överkänslighet. Här arbetar specialister i allergologi, lungmedicin, hudsjukdomar, ÖNH-sjukdomar och barnallergologi. Vi bedriver utbildning och forskning inom allergi och astmaområden samt satsar på att vara ett nationellt kunskapscentrum inom området. Vi arbetar över klinikgränser och har ett nära samarbete med primärvården för att ge den bästa vården till patienter i Östergötland.

Vår verksamhet kännetecknas av ett gott och nära samarbete mellan olika yrkeskategorier och är en arbetsplats med god stämning och "högt i tak". Vi arbetar i trevliga och funktionella lokaler på Garnisonsområdet, nära Universitetssjukhuset i Linköping. Vi kan erbjuda ett inspirerande, omväxlande och lärorikt arbete samt kollegor med ett genuint intresse och mångårig erfarenhet inom allergologisk specialistsjukvård. Läs gärna mer om oss här.

Publiceringsdatum
2018-07-05

Dina arbetsuppgifter
Som vårdadministratör/läkarsekreterare hos oss kommer du utöver arbete med vårddokumentation, remisshantering och bokningar även arbeta bl.a. med schemahantering, administrativt arbete i olika IT-system, att initiera och driva kvalitets- och utvecklingsarbete inom det administrativa området samt att avlasta chefen i verksamhets- och utvecklingsadministration.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har vårdadministratörs- eller läkarsekreterarutbildning. Det är meriterande med goda kunskaper i Cosmic eller annat patientjournalsystem. Har du dessutom arbetat några år som vårdadministratör/läkarsekreterare eller i andra administrativa roller som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget ses även det som meriterande. Uppdraget kräver goda IT-kunskaper då flera av arbetsuppgifterna innebär administrativt arbete i olika IT-system.

Introduktionen planeras efter dina tidigare erfarenheter.

Dina personliga egenskaper
För att passa i tjänsten krävs det att du är noggrann i ditt arbetssätt. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och är mån om att ge ett gott bemötande. Du sammarbetar bra med andra individer och inser beroendeförhållandet i och mellan grupper. Vidare har du god initiativförmåga och vågar komma med förslag och tänka nytt.

Anställning och information
Detta är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är mottagningstid, alltså enbart vardagar på dagtid.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:

Verksamhetschef Mahvash Behzad, 010-103 13 47.

Sektionsledare Erika Hallberg, 072-219 32 51.

Facklig företrädare för Vision är Lotta Dahl, 010-103 23 96.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 5 augusti 2018.

Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Om du behöver teknisk support kontakta CVU Direkt på 010-103 60 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Östergötland

Adress
Region Östergötland
Brigadgatan 14, plan 3
58185 Linköping

Kontorsadress
Brigadgatan 14, plan 3

Jobbnummer
4245834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: