Vägledare till konsumentupplysningen
Konsumentverket / Organisationsutvecklarjobb / Karlstad
2015-10-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vägledare till konsumentupplysningen" (publicerad 2017-08-07) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konsumentverket i Karlstad,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Konsumentverket har en nationell upplysningstjänst för konsumentfrågor, Hallå konsument. Där erbjuds konsumenterna stöd via telefon, e-post, chatt, Facebook och webb. Tjänsten ska ge lättillgänglig och övergripande vägledning och information om rättigheter och skyldigheter samt om hållbar konsumtion. Placeringsort: Karlstad.
Publiceringsdatum2015-10-15ArbetsuppgifterSom vägledare arbetar du med att besvara samtal och skriftliga frågor på svenska och engelska i våra olika kanaler. Tillsammans med dina kollegor kommer du att ge konsumenträttslig vägledning och lotsa konsumenten till att göra väl avvägda val. Det kan ofta handla om komplexa sammanhang som behöver redas ut och förklaras på ett lättfattligt sätt. Du för statistik över ärenden och fyller på den gemensamma kunskapsdatabasen med information.
ProfilDu har högskoleutbildning, gärna inom juridik, ekonomi eller statsvetenskap. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du har stor erfarenhet av att arbeta med Office-paketet och att söka information via internet. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Det är också en fördel om du har kunskap om grundläggande konsumenträtt.
Du har mycket god kommunikativ förmåga, kan förenkla komplicerade sammanhang och förmedla dem på ett förståeligt sätt. Du har tålamod, är snabb, vill ta ansvar och du har ett professionellt bemötande. Att prata med människor är något du stimuleras av och du kan anpassa dig till ett varierat arbetstempo i en rörlig miljö. Du har förmåga att snabbt ta till dig och omsätta nya kunskaper.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Anställningsform
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning,
med möjlighet att komma överens om lägre sysselsättningsgrad än heltid.
Tillträde den 1 januari 2016, eller enligt överenskommelse.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningarna får du av Cathrin Lundqvist chef på Enheten för konsumentupplysning. Fackliga representanter är Maria Lindstedt för ST-Konsument och
Johan Jarelin för SACO-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Så här ansöker du
Du söker tjänsten i vårt rekryteringsverktyg som du hittar på vår webbplats:
www.konsumentverket.se/jobb Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2015/ 1284.
Senast den 4 november 2015 vill vi ha din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Möjlighet finns att komma överens om lägre sysselsättningsgrad än heltid. Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-04
Ange följande referens när du ansöker: Dnr. 2015/1284
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCathrin Lundqvist 0771-42 33 00
FöretagKonsumentverket
AdressKonsumentverket
Box 48
65102 KARLSTAD
KontorsadressBox 48
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2480016
Observera att sista ansökningsdag har passerat.