Utvecklingssekreterare med analytisk och IT-strategisk inriktnin
Malmö stad, Södra innerstaden stadsdelsförvaltning / Datajobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Malmö stad, Södra innerstaden stadsdelsförvaltning i Malmö Väx med din uppgift
Malmö stad är en av de största arbetsgivarna i Skåne. Våra 20 000 anställda möter Malmöborna i livets alla skeenden. Att vara anställd här är att spela en viktig roll i Malmös utveckling.
Genom att arbeta i Malmö stad får du möjlighet att arbeta med hållbar samhällsutveckling och därför tycker vi att vi kan kalla oss framtidens arbetsplats. Våra värderingar bygger på människors lika värde. Det finns över 400 yrkeskategorier representerade inom 10 stadsdelsförvaltningar och 12 övriga förvaltningar.
Publiceringsdatum2010-11-30ArbetsuppgifterSom utvecklingssekreterare inom Förvaltningsservice arbetar du självständigt och förebyggande med långsiktig och hållbar utveckling av administrativa system samt implementering och försörjning av dessa. Du ansvarar för övergripande samordning av förvaltningens långsiktiga arbete med IT-utvecklingen och utvecklar såväl användartillgänglighet som förståelse för informationstekniken.
Du stödjer, utvecklar och effektiviserar avdelningarnas rutiner.
• Ansvara för utvecklingen och kunskapsspridningen om IT inom stadsdelsförvaltningen
• Uppmärksamma och leda projekt och utredningar av strategisk art
• Utveckla, implementera och levandehålla stadsdelsförvaltningens IT-strategi
• Bevaka lagar och policys samt system och övriga frågor som styr IT-området
• Vara systemförvaltare för övergripande förvaltningssystem
• Initiera utveckling av administrativa rutiner utifrån avdelningarnas behov i förhållande till
befintliga ramar
• Ansvara för kontinuerlig inventering av stadsdelsförvaltningens datorer samt bevaka kostnadseffektiv datoranvändning
• Ge stöd och råd till förvaltningens verksamheter i IT-relaterade frågor och administrativa styrsystem
• Vara stadsdelsförvaltningens kontaktperson mot andra förvaltningar i Malmö stad samt
företräda stadsdelsförvaltningen i olika nätverk och arbetsgrupper.
KvalifikationerTjänsten är omfattande med många interna och externa kontakter vilket förutsätter att du har god kommunikativ förmåga samt är serviceinriktad. Du bör vara flexibel och stimuleras av mångfald
och mångfacetterade arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete. Det är meriterande om du har högskoleutbildning med systemvetenskaplig inriktning eller KY-utbildning inom området.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-12-12
Malmö stad är en av de största arbetsgivarna i Skåne. Våra 20 000 anställda möter Malmöborna i livets alla skeenden. Att vara anställd här är att spela en viktig roll i Malmös utveckling. Genom att arbeta i Malmö stad får du möjlighet att arbeta med hållbar samhällsutveckling och därför tycker vi att vi kan kalla oss framtidens arbetsplats. Våra värderingar bygger på människors lika värde. Det finns över 400 yrkeskategorier representerade inom tio stadsdelsförvaltningar och tolv övriga förvaltningar.
För utförligare information, se
www.malmo.seSödra innerstaden, som är en av de tio stadsdelarna, omfattar delområdena Annelund, Lönngården, Sofielund, Sorgenfri och Södervärn. Här bor ca 34.000 människor med 100 olika nationaliteter. Nästan 70 % av bostäderna är smålägenheter med ett eller två r o k.
Stadsdelsförvaltning Södra innerstaden har bortåt 100 arbetsplatser och ca 1.500 anställda.
Ange följande referens när du ansöker: 161-106
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktEva Salomonsson, 040-343949,
eva.salomonsson@malmo.seFöretagMalmö stad, Södra innerstaden stadsdelsförvaltning
AdressMalmö stad, Södra innerstaden stadsdelsförvaltning
Box 7070
20042 Malmö
Jobbnummer 790506
Observera att sista ansökningsdag har passerat.