Utvecklingsledare tillståndsmyndigheten

Varbergs kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen i Varberg, Mark eller i hela Sverige

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Publiceringsdatum
2025-02-20

Arbetsuppgifter
I arbetet ingår att kvalitetssäkra de utredningar mm som görs av myndigheten. I tjänsten ingår också att bedriva myndighetens utvecklingsarbete och se till att de dokument som myndigheten förfogar över är aktuella och uppdaterade. Du kommer även vara föredragande i nämnd.

I tjänsten ingår även att ge stöd och service internt och externt. Viss handläggning av egna ärenden kommer det att vara. Utredningsarbete och tillsyn sker i nära samarbete med andra myndigheter. God samverkan med företagarna är en förutsättning. I tjänsten ingår även att delta vid utbildning av serveringspersonal i ansvarsfull alkoholservering. Under förutsättning att erforderliga beslut fattas angående gårdsförsäljning kommer du att få arbeta med att ta fram regler rutiner mm för att hantera dessa ärenden.

Vid tillståndsmyndigheten finns i dag tre handläggare.

I Varbergs kommun tillhör serveringstillstånd och tillstånd enligt tobakslagen organisatoriskt socialnämnden. Arbetsplatsen är lokaliserad i Varbergs centrum men arbetet bedrivs där restauranger och försäljningsställen finns i hela kommunen. I arbetet ingår också att bedriva tillsyn över restaurangnäringen samt de försäljningsställen som säljer folköl, tobak och receptfria läkemedel mm. Kvälls- o nattarbete förekommer i samband med tillsyn.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av handläggning och myndighetsutövning som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten. För att kunna kvalitetssäkra myndighetens utredningar samt utföra rättssäkra bedömningar och utredningar av god kvalitet krävs att du har kunskap om de lagar och regler som gäller inom området. Du är noggrann och strukturerad samt har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du behöver kunna arbeta självständigt men också samarbeta och samverka med kollegor, sökande och samarbetspartners.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav

Välkommen med din ansökan! Vi kommer att ha intervjuer löpande.

ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C236912".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Bitr förvaltningschef
Ola Viestam
ola.viestam@varberg.se
+46709628726

Jobbnummer
9177153

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen: