Utvecklingsintresserad redovisningsassistent med goda idéer
SJR AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Lund,
Svedala eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
För ett intressant konsultuppdrag söker vi dig som arbetat minst ett par år som redovisningsassistent. Du trivs och är trygg i din roll och känner dig redo att gå vidare till en bred roll i ett utvecklande och framåt företag. Vår kund är en internationell aktör med kontor i Västra Hamnen. Tänkt startdatum mars 2013.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer i denna roll att ansvara för leverantörsreskontran med arbetsuppgifter såsom:
• Registrera fakturor
• Matchning av leverantörsfakturor
• Uppläggning av nya leverantörer
• Avstämning av leverantörsrelaterade konton inför bokslut
• Uppföljning av betalningspåminnelser
• Löpande uppföljning av fakturaflöden och konteringsförslag
• Leverantörskontakt vid problem
• Bankrelaterade spörsmål
• Vissa momsfrågor
• Tullfrågor: kontakt med Tullverket, kontroll och uppföljning av vad som är förtullat
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av redovisningsassistentarbete och ekonomisk gymnasiekompetens eller motsvarande. Du har goda datorkunskaper och är van vid att arbeta i större affärssystem. Goda och trygga kunskaper i Excel är en förutsättning. Då vår kund är en del av en global koncern behöver du behärska engelska, såväl i tal som i skrift.
Du är en utåtriktad person som värdesätter kontakten med leverantörer och förvaltare. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta, men att du även är självgående och trivs med att arbeta på egen hand. Du är noggrann och strukturerad samtidigt som du är van att arbeta i ett högt tempo. Du värdesätter en god företagskultur som karaktäriseras av öppenhet, respekt och ömsesidigt förtroende.
Vår kund är inne i en process att byta befintliga affärssystem, så det är viktigt att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar och att du tycker om att lära dig nytt.
Publiceringsdatum2012-12-12Så ansöker duLåter det intressant? Skicka då gärna din ansökan omgående då vi arbetar löpande med urvalet. Har du frågor är du välkommen att ringa till Sebastian Anderson på 040-66 55 102.
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnl. ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSebastian Anderson
FöretagSJR AB
AdressSJR AB
Box 7420
10931 Stockholm
Jobbnummer 1415668
Observera att sista ansökningsdag har passerat.