Utredningssekreterare, Planeringsavdelningen
Kristianstads kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige BUF:2016:15
Barn- och Utbildningsförvaltningen
I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg.
Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning.
Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden!
Barn- och utbildningsförvaltningens planeringsavdelning ansvarar för de centrala verksamhetssystemen och övriga It-frågor inom förvaltningen. Därutöver lokalfrågor, antagning till gymnasieskolan, arkiv, diarium, kallelser och till protokoll från nämnd och förvaltningsövergripande samverkansgrupp. Våra lokaler finns i Rådhus Skåne i Kristianstads centrum. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer.
Publiceringsdatum2016-01-21Dina arbetsuppgifterSom utredningssekreterare/nämndsekreterare i Barn- och utbildningsförvaltningen har du i huvudsak två arbetsområden. Det ena innehåller arbete med kallelser och protokoll till Barn- och utbildningsnämnden och dess arbetsutskott, samverkansgrupp, samt övrig administration kring nämndens arbete. Du är vid behov också backup till vår registrator. Det andra arbetsområdet innebär arbete med våra centrala webbsidor och vår metodbok. I tjänsten ingår också utveckling av e-tjänster och ändra och tillverka nya blanketter.
KvalifikationerDu ska ha en samhällsvetenskaplig högskoleexamen, minst 180 hp samt utbildning i förvaltningsrätt. Meriterande med högskoleutbildning inom kommunikations- eller informationsområdet samt utbildning i något CMS-system. Du bör ha erfarenhet av arbete som sekreterare/nämnsekreterare gärna från politiskt styrd verksamhet samt erfarenhet av arbete i digitalt ärendehanteringssystem. Erfarenhet av arbete som webbmaster i större organisation och därmed arbete i något CMS-system anses meriterande samt tidigare erfarenhet av arbete som projektledare.
Du ska ha en god känsla för svenska språket och ha lätt för att formulera dig såväl i tal som i skrift. Du behöver goda IT-kunskaper i allmänhet samt Microsofts Office-program och Adobes program i synnerhet. Du bör ha kunskaper om offentlig verksamhet samt intresse för samhällsfrågor och ubildningsfrågor.
Du har förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra i grupp. Du har förmåga att prioritera mellan arbetsuppgifter och är noggrann i ditt arbete.
B-körkort anses meriterande.
Anställningsvillkor
Vikariat, 100 % med tillträde 2016-05-02 enligt överenskommelse och med varaktighet till och med 2017-06-02
För mer information, ta kontakt med
Håkan Nilsson, Planeringschef, 044-13 64 17
För facklig information, ta kontakt med
Rolf Sjöberg, SACO, 044-13 64 40
Sista ansökningsdatum
2016-02-08
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida
www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Malin Josefsson, tel 044-13 60 14.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress för att vi ska kunna kontakta dig.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: BUF:2016:15
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 2628699
Observera att sista ansökningsdag har passerat.