Utredare till socialförvaltningen

Karlskoga kommun, 22 Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, 22 Socialförvaltningen i Karlskoga

Karlskoga är en grön stad med natursköna omgivningar där miljön ligger högt upp på agendan. Näringslivet är idag mer differentierat, men fortfarande är kärnan högteknologisk industri. Den teknologiska kompetensen är också något som skall vidareutvecklas i samarbete med universiteten i Karlstad och Örebro.

En rejäl stomme med bra skolor och god social omvårdnad från både kommun och landsting är viktiga komponenter i dagens Karlskoga. Här bjuds dessutom ett rikt utbud av kultur- och fritidsaktiviteter. Bygdetradition, kulturhistoria och nära till den stora sjön, det har du var du än bor i Karlskoga. Sedan 2010 är Karlskoga kommun ett finskt förvaltningsområde vilket innebär att den finsktalande befolkningen ska få den stöttning de behöver av kommunen.

Socialförvaltningens uppdrag är att ge medborgare som har behov av biståndsinsatser stöd, omsorg och hjälp. Det kan gälla hemtjänst, stöd för den som är funktionsnedsatt, försörjningsstöd eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens arbetsmarknadsenhet. På förvaltningen arbetar cirka 1 200 personer, den vanligaste yrkestiteln är undersköterska men här finns även socialsekreterare, biståndshandläggare, personlig assistent, sjuksköterska med flera titlar.

Publiceringsdatum
2014-11-18

Arbetsuppgifter
Som utredare på socialförvaltningen arbetar du över alla förvaltningens verksamhetsområden, vård och omsorg, handikappomsorg samt individ- och familjeomsorg. Inom socialförvaltningen pågår ständigt olika utvecklingsarbeten. Nuvarande utvecklingsarbeten är exempelvis resursfördelningsmodell inom hemvården och införande av ny handläggningsmetod - Äldres behov i centrum (ÄBIC). Som utredare förväntas du vara delaktig i att driva verksamhetsutvecklingen framåt. Organisatoriskt är du direkt underställd förvaltningschefen.

Din roll som förvaltningens utredare är att arbeta konsultativt på uppdrag av förvaltningsledningen. Arbetet innebär bland annat att:
• genomföra olika typer av undersökningar på övergripande nivå
• stödja förvaltningens enheter med att göra undersökningar samt att systematiskt analysera resultat
• genomföra utredningar och utvärderingar
• ansvara för underlag av statistik och nyckeltal både lokalt och på nationell nivå
• utveckla förvaltningens arbete med målstyrning
• besvara yttranden och remisser

Uppdraget innebär att du själv ska ta egna initiativ och driva förvaltningens arbete med utvärdering och uppföljning framåt. Du kommer att representera förvaltningen i olika nätverk.

Kvalifikationer
Du ska ha samhälls- eller statsvetenskaplig examen eller annan utbildning på universitetsnivå som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Statistik bör ha varit en del av utbildningen.

Du är van att hantera och analysera data i Excel och/eller SPSS. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med utvecklings- och kvalitetsfrågor, gärna i politiskt styrd organisation.

Dina personliga egenskaper är av största vikt och vi förutsätter att du är drivande, förtroendeingivande och en god kommunikatör, både i tal och skrift. Du behöver också ha ett intresse och engagemang för sociala frågor. En god samarbetsförmåga och förmåga att se såväl delar som helheter är andra kännetecken hos dig.

För att klara ditt arbete på ett effektivt sätt så är det bra om du har körkort.

ÖVRIGT
För att din ansökan ska behandlas säkert och snabbt så ser vi gärna att du ansöker via den digitala länken ovan. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-07
Ange följande referens när du ansöker: SN 2014.0195
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Jonsson, Förvaltningschef 0586-612 33

Facklig kontakt
Vision, Birgitta Nässlander 0586-618 72
SSR, Mikael Appelqvist 0586-617 63

Företag
Karlskoga kommun, 22 Socialförvaltningen

Adress
Karlskoga kommun, 22 Socialförvaltningen
Karlskoga
69183 Karlskoga

Kontorsadress
Baggängsvägen 65 69183 Karlskoga

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2071045

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlskoga kommun, 22 Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlskoga kommun, 22 Socialförvaltningen: