Utredare till sektion livshändelser
Statens tjänstepensionsverk / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens tjänstepensionsverk i Sundsvall Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi ansvarar för att administrera den statliga tjänstepensionen för över 800 000 anställda och pensionärer och 400 arbetsgivare. SPV finns i Sundsvall och har cirka 275 medarbetare.
Publiceringsdatum2015-11-06ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta med våra olika tjänstepensionsavtal, vilket innebär varierande arbetsuppgifter. En del av arbetet innebär bland annat att du kommer att utreda och handlägga de utbetalningar som påverkas av till exempel allmän pension och andra pensionskassor. Du kommer också att arbeta med att svara på frågor från våra kunder, att göra manuella omräkningar och att betala ut pension till våra kunder.
Arbetsuppgifterna inom området är av varierad karaktär och du kommer både att ha mer enkla och snabba uppgifter och uppgifter som är av mer komplex art där utredningsarbete krävs. Vissa uppgifter kräver kontakter med andra aktörer för att du ska kunna säkerställa att pensionen som betalas ut är korrekt. Exempel på andra aktörer kan vara Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan, men också olika utländska pensionsinstitut. Den viktigaste uppgiften för de som jobbar med frågor om att betala ut pension, är att säkerställa att vi betalar ut en korrekt pension till våra kunder i rätt tid.
Den sektion som du kommer att tillhöra, arbetar även med flera andra arbetsområden och arbetsuppgifter. Till exempel förmåner till efterlevande, sjukpensioner, tjänstegruppliv och hantering av återkrav. Sektionen fungerar också som backoffice till vår kundservice, vilket innebär att vi svarar på cirka 10 procent av de frågor som kommer från våra kunder.
KvalifikationerVi ser gärna att du har avslutade studier från högskola, universitet eller motsvarande. Det är också meriterande om du har erfarenhet från försäkringsbranschen. Ytterligare en merit är om du har erfarenhet av arbete med service, där kundmötet varit i fokus - till exempel via handläggning, utredning och telefon.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Som person vill vi att du
• är noggrann, har lätt för att lära dig nya saker och vill utvecklas
• är kundorienterad och serviceinriktad
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska
• har fokus på lösningar
• ser vad som behöver göras och fångar upp möjligheter till förbättringar
• har god initiativ- och beslutsförmåga
Att du har lätt för att samarbeta ser vi som självklart.
ÖVRIGT
Du kommer att arbeta i en organisation med trevlig atmosfär i helt nyrenoverade lokaler, där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. SPV ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och vi satsar därför mycket på att erbjuda en frisk arbetsplats. Att utveckla sin kompetens är också en naturlig del av vår vardag. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen. Läs mer om oss som arbetsgivare och våra fina förmåner på
www.spv.se under Jobba på SPV.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2016-03-01 eller så snart som möjligt.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-22
Ange följande referens när du ansöker: MD 2015/428
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Edström, Sektionschef 060-18 77 86
thomas.edstrom@spv.seFacklig kontaktAnnelie Andersson, SACO-S 060-18 76 11
annelie.andersson@spv.seDaniel Granath, ST 060- 18 75 45
daniel.granath@spv.seKari Jokinen, Seko 060-18 77 62
kari.jokinen@spv.seFöretagStatens tjänstepensionsverk
AdressStatens tjänstepensionsverk
Jägargatan 1
85190 Sundsvall
KontorsadressJägargatan 1 85190 Sundsvall
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2514812
Observera att sista ansökningsdag har passerat.