Utredare, Administrativa enheten Teknik- och servicekontoret
Strängnäs kommun, Administrativa enheten (TSK) / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Administrativa enheten (TSK) i Strängnäs Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?
På Teknik- och servicekontoret samarbetare en mängd olika professioner. Mångfalden i våra kompetenser på kontoret är en styrka och arbetet löper horisontellt med innevånaren i fokus. Vi levererar klimatsmarta, goda och näringsriktiga måltider till barn, unga och äldre. Vi bidrar till att innevånare och besökare kan ha ett aktivt frilufts-, rekreations- och idrottsliv. Gator och promenadstråk underhålls och utvecklas för ökad trygghet och trafiksäkerhet. Vi utbildar om brandskydd och säkerhet, och är olyckan framme finns vi för att rädda och minimera skada. Vi arbetar aktivt tillsammans för att stärka och utveckla vår gemensamma arbetsmiljö, arbetsglädje och frisknärvaro.
Vi söker en utredare med kompetens inom kommunikation som kommer att ingå i den administrativa enheten.
Den administrativa enheten samordnar kontorets gemensamma processer och även några kommunövergripande uppdrag så som nämndadministration, registratur, båtplatser, postgång, tryckeri, upphandling och fordon.
Tillsammans är vi 8 medarbetare som leds av enhetschef.
Publiceringsdatum2020-03-05ArbetsuppgifterSom utredare hos oss kommer du att skriva beslutsunderlag, rapporter och remissvar till politiken. Du kommer att leda olika typer av projekt, i vissa fall kontorsövergripande.
Delta i kommunens arbete med cykelplaner, trafikplaner, detaljplaner och andra strategiska dokument. Att vara utredare på Teknik och servicekontoret innebär ett publikt uppdrag. Du kommer träffa medborgare och genomföra medborgardialoger/undersökningar vilket kan innebära kvälls- och helgarbete på fältet i samtliga kommundelar.
Du kommer även ansvara för kontorets strategiska kommunikation, vilket innebär att du har örat mot rälsen och håller dig a jour med kontorets olika projekt, tar farm kommunikationsplaner som du förmedlare i olika kanaler.
Till tjänsten ingår administrativa arbetsuppgifter som att skriva fram tjänsteutlåtande och registrering i kommunens dokumenthanteringssystem. Samt vid behov hjälpa enheten med övrig administration.
KvalifikationerVi söker dig som
• är utbildad projektledare, samhällsplanerare eller kommunikatör alternativt har annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
• har erfarenhet av att arbeta i projektform samt erfarenhet av att självständigt leda projekt
• har mycket god erfarenhet av utredningsarbete
• har mycket god kommunikativ förmåga och van att tala inför publik
• har erfarenhet av strategisk kommunikation och kunskap om kommunikationskanaler och metoder
• har en hög arbetskapacitet, trivs med högt tempo och är stresstålig
• är en skicklig administratör och organisatör
• har B-körkort
• kan göra korrekta avvägningar och prioriterar i enlighet med beslut och för verksamhetens helhet
• är prestigelös och har stor servicekänsla
• kan samarbeta och har en strategisk helhetssyn
• kan ta egna initiativ och kan anta ett flexibelt förhållningssätt
• är trygg i din yrkesroll och kan hantera intressekonflikter.
Det är meriterande om du har kunskaper i olika mediaverktyg (ex. photoshop, indesign). Det är även meriterande om du har arbetat med kommunikation inom en stor organisation.
Du som söker ska även dela kommunens värdegrund, utveckling, respekt, öppenhet, tydlighet.
ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.
Tillsammans gör vi varandra bättre!
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt ök. Vi kan komma att tillämpa provanställning om max sex månader. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSträngnäs kommun, Administrativa enheten (TSK)
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "109/20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)
Arbetsplats Strängnäs kommun, Administrativa enheten (TSK)
Jobbnummer 5133774
Observera att sista ansökningsdag har passerat.