Utredare
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Älmhult,
Osby,
Östra Göinge,
Ljungby,
Markaryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen i Älmhult Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.
Ekonomi- och kansliavdelningen leder och ansvarar för den övergripande ekonomistyrningen och kansliverksamheten inom Älmhults kommun och tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen, under kommunstyrelsen. Ekonomi- och kansliavdelningen består av fyra enheter: Kanslienheten, Upphandlingsenheten, Redovisningsenheten och Ekonomistyrningsenheten. Till vår kanslienhet söker vi en kompetent utredare. Du kommer att arbeta tillsammans med nämndsekreterare, jurist och kanslichef. Tillsammans arbetar vi med att utveckla processerna för ledning och styrning.
Publiceringsdatum2019-11-06ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att genomföra utredningar med förslag till beslut, bereda ärenden till kommunstyrelsen, revidera styrande dokument, samt i övrigt bidra till kommunens övergripande utvecklingsarbete. Uppdraget som utredare innebär en bred roll där du ansvarar för såväl korta som längre utredningar, både självständigt och i projektform.
KvalifikationerVi söker dig som har en statsvetenskaplig högskoleutbildning eller motsvarande. Du har erfarenhet av ärendeberedning samt har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Tjänsten förutsätter god generell utredarkompetens och förmåga att snabbt sätta sig in i olika frågeställningar samt att genomföra uppdrag inom fastställda tidsramar. Du har god analytisk förmåga samt god förmåga att sätta dig in i lagstiftning och styrdokument liksom att arbeta flexibelt och med skiftande uppgifter. Det krävs att du har goda kunskaper inom bland annat kommunallagen, förvaltningslagen, dataskyddsförordningen samt behärskar offentlighets- och sekretesslagstiftning.
Som person är du självgående, prestigelös, noggrann och strukturerad. Du har en god social förmåga, trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och motiveras av utmaningar. Vidare ser vi att du har ett helhetstänkande, kan hitta lösningar utifrån givna förutsättningar samt har en hög servicekänsla. Att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift är en självklarhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om vår värdegrund:
http://www.almhult.se/vardegrundVaraktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2020-01-01 Tillträde enligt överenskommelse Urval sker löpande.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÄlmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A913607/2019".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Älmhults kommun (org.nr 212000-0647)
Arbetsplats Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen
Jobbnummer 4943535
Observera att sista ansökningsdag har passerat.