Utredare

Höganäs kommun Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen i Höganäs

Höganäs kommun jobbar efter devisen "från kol till diamant". Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.

Vill du vara med och slipa vår diamant?

Socialförvaltningen ansvarar för att ge stöd och service till kommunens invånare samt bevakar olika gruppers rättigheter och skyldigheter enligt gällande lagstiftning. Inriktningen är individuell men också generell och förebyggande.
Socialförvaltningen är indelad i tre områden: LSS, Vård och omsorg samt Individ- och familjeomsorg.

Publiceringsdatum
2016-02-18

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen i Höganäs söker en utredare med placering på Uppdragsavdelningen. Du är direkt underställd uppdragschef och ingår i ett arbetslag med kvalitetssamordnare, utredare, upphandlingscontroller, medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) och enhetschef för myndighet.

Tjänsten kommer tillsättas den 1 september 2016 med 75 % sysselsättningsgrad till en början - fram till den 30 juni 2017 då den kan omvandlas till en heltid.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att arbeta med utredningar. Du kommer också att besvara yttranden och remisser samt vara förvaltningens representant i kommunens arbete med övergripande planer och program. Samordning och analys av undersökningar, projektledning och omvärldsbevakning ligger också i befattningen.

Vidare kommer du att, utifrån behov, få delta i annat arbete som bedrivs på avdelningen tillsammans med trevliga kollegor.

Kvalifikationer
Vi förutsätter att du har högskoleutbildning. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, har förmåga att analysera samt är kunnig i relevant lagstiftning - socialtjänstlagen, lag om stöd och service till vissa funktionshindrade samt hälso- och sjukvårdslagen. Om du därutöver har projektledarkompetens så är det ett plus.
Vi lägger stor vikt vid din utvecklingsvilja och samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro/Offentliga Jobb på 077-110 10 29.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-13
Ange följande referens när du ansöker: A543698
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Wenche Jonsson 042-33 73 83

Facklig kontakt
Carina Höjing, Vision, via kommunens växel 042-33 71 00

Företag
Höganäs kommun Socialförvaltningen

Adress
Höganäs kommun Socialförvaltningen
Centralgatan 20
26382 HÖGANÄS

Kontorsadress
Centralgatan 20 26382 Höganäs

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2678020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen: