Uthyrare

Randstad AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-02-21

Dina arbetsuppgifter
Till vårt fastighetsbestånd i Arlandastad söker vi nu en Uthyrare som vill vara med och bidra till vår utvecklingsresa.
Som uthyrare på Rikshem ansvarar du för bostadsuthyrningen i ditt förvaltningsområde. Du jobbar för att skapa långsiktiga relationer genom proaktivt, kontinuerligt och målinriktat kundarbete. Som uthyrare administrerar du omflyttningar genom uppsägningar, tar fram säljande lägenhetsannonser, utför lägenhetsvisningar samt avflyttningsbesiktningar och ansvarar för avtalsprocessen med nya hyresgäster.

Varför arbeta på Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden ENA - Engagerande, Närvarande och Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Rikshem är en trygg arbetsgivare med höga ambitioner. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.

Så ansöker du
Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss?
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 2024-03-17 men urval sker löpande, ansök därför så snart som möjligt.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Adam Bernhoff, adam.bernhoff@randstad.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbeta på ett affärsmässigt sätt gentemot Rikshems kunder och bostadssökande genom telefon, e-post och direktmöten
Besiktning och visning och av lägenheter
Kontraktsskrivning, intygsgranskning och bakgrundskontroller
Handläggning av andrahandsuthyrning och lägenhetsbyten samt avhysningsärenden och kontakt med berörda myndigheter
Genom proaktivt arbete minska vakansgraden på orten

Du kommer arbeta i ett team bestående av uthyrare, förvaltare och förvaltningsassistenter. Du rapporterar till fastighetschefen på orten. Tjänsten är på heltid och du kommer att utgå från vårt kontor i Arlandastad.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från uthyrning av bostäder eller annan erfarenhet från fastighetsbranschen. Du är bra på att kommunicera och bemöta olika kunder.
Vidare behöver du ha:
Erfarenhet från tidigare arbete med kundbemötande och administration
Grundläggande kunskaper inom hyresjuridik
Erfarenhet av avflyttningsbesiktning
Ett prestigelöst förhållningssätt då vi på det lilla kontoret hjälps åt med allt
Goda kunskaper i Officepaketet
Ett proaktivt förhållningssätt för att bidra till att nå våra ekonomiska mål
Goda kunskaper i svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande
B-körkort
Det är meriterande om du har relevant utbildning för tjänsten

Som person är du van att ta egna initiativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är strukturerad, skicklig på att hantera stora mängder information och olika uppgifter. Då tjänsten ställer höga krav på ett professionellt kundbemötande behöver du ha intresse och förståelse för kundens behov samtidigt som du drivs av att arbeta mot tydliga mål.
Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.

Om företaget
Rikshem AB (publ)
Rikshem bildades 2010 och är idag är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vi tar nu nästa steg i vår utveckling med bland annat fokus på hållbarhet, digitalisering och kundmötet. Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.

Varför arbeta på Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden ENA - Engagerande, Närvarande och Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Rikshem är en trygg arbetsgivare med höga ambitioner. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Adam Bernhoff
adam.bernhoff@randstad.se
+46729889003

Jobbnummer
8485571

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: