Utbildningsadministratör

Hermods / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hermods i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.

Hermods Yrkeshögskola söker en administratör till Region Öst med placering på enheten i Solna!

Ditt uppdrag och ansvar

I rollen som administratör är du delaktig i driften av våra utbildningar och jobbar nära våra utbildningsledare som har huvudansvaret för genomförandet av våra yrkeshögskoleutbildningar. Du blir en resurs för kontoren i Region Öst; Solna, Örebro och Östersund och uppdraget innefattar en mix av service, koordinering, projektledning samt löpande administration över orterna.

Du är noggrann, flexibel och van att organisera ditt arbete självständigt. Du tycker om att arbeta i periodvis högt tempo och hanterar många olika ärenden parallellt. Du har god kommunikativ och social förmåga, är lyhörd samt bra på att söka information på egen hand. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Arbetet innefattar administrativa rutiner och processer kopplat till de olika utbildningarna inom området så som;

• Ansvar för ärenden som berör t ex studieintyg, betygsutdrag, examensbevis etc.
• Delaktig i administration och genomförande av t ex kursutvärderingar, betygsrapportering och annan dokumentation
• Ansvar för administrativa processer och planering kring schema, examen och CSN-rapportering mm.
• Ansvar för att säkerställa att dokumentation, rapportering och kvalitetssäkring sker i enlighet med Myndigheten för Yrkeshögskolans krav
• Delaktig i ledningsgruppsmöten med ansvar att skriva protokoll
• Behjälplig vid omtentor
• Delaktig i planering och uppföljning före, under och efter praktikperioder
• Deltagande i övriga bolagsöverskridande projekt eller arbetsområden som kan förekomma kring t ex anbudsarbete, IT-stöd, marknadsföring, trycksaker, sociala medier mm

Tjänsten kräver att du har god datorvana samt omfattande kunskaper i Microsoft Office. Vi ser helst att du tidigare har arbetat med webb/datorbaserade administrationsverktyg, och det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter av utbildningsadministration. Du är van vid att föra anteckningar och kan skriva korrekta protokoll och mötesanteckningar.

För att lyckas i rollen krävs att du har lätt för att få kontakt med människor och är ödmjuk inför de utmaningar du får på ditt bord. Du är tydlig och rak i dina kontakter och har ambitionen att alltid leverera en hög kvalitet i ditt arbete.

Publiceringsdatum
2018-04-06

Kvalifikationer
• Minst fem års arbetslivserfarenhet
• Minst gymnasiekompetens, gärna med administration/ekonomi som inriktning alt. högskole- eller yrkeshögskoleutbildning
• Goda datakunskaper
• Vana av att arbeta i olika IT-miljöer och system
• Tidigare erfarenhet som administratör, gärna med koppling till myndighet
• Vana av att hålla ihop och ansvara för processer och att arbeta med samarbetsytor
• Intresse av service och att informera, ge råd och utbilda

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid 100%, 6 månaders provanställning tillämpas.

Tillträdesdag enligt överenskommelse.

Placeringsort i huvudsak Solna. Men enstaka resor till Örebro, Östersund och till vår enhet på Ekerö ingår i tjänsten.

Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI.

Hermods strävar efter mångfald där våra medarbetares och studenters olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten.

Så ansöker du
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 29 april! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten via länken nedan. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Eventuella frågor besvaras av utbildningschef Christina Rehn via e-post christina.rehn@hermods.se, skriv "Administratör" i ämnesraden.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hermods

Adress
Hermods
Vasagatan 16
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 16

Jobbnummer
4067547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hermods

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hermods: