Uppsökande kundsamordnare
Göteborgs stad., Kretslopp och vatten / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Kretslopp och vatten i Göteborg Göteborg växer som aldrig förr. Genom arbetet med avfall, vatten och avlopp bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle och göra det lätt för göteborgarna att leva hållbart.
Utan oss fungerar inte samhället. Vatten, avlopp och avfall är några av samhällets viktigaste grundpelare. Samhällsnyttan, framtidens utmaningar och byggandet av ett hållbart Göteborg ger stor tillfredsställelse. Vi vet att vi gör skillnad, nu och för framtiden.
Publiceringsdatum2018-10-08ArbetsuppgifterVill du driva vårt arbete med att skapa goda kundrelationer och dessutom bidra till en hållbar utveckling i Göteborg? Som uppsökande kundsamordnare hos Kretslopp och vatten får du ett meningsfullt och flexibelt jobb där du kan vara med och göra en insats för miljön.
Tjänsten innebär att du arbetar självständigt gentemot fastighetsägare, förvaltare och fastighetsskötare i flerbostadshus. Syftet är att öka kundnöjdheten genom dialog och samarbete när det gäller avfalls-, va- och miljöfrågor. Du fungerar som en länk mellan kunden och Kretslopp och vatten. Du informerar fastighetsägare om våra tjänster, inspirerar dem att skapa bra och miljövänliga avfallssystem och stöttar dem i att kommunicera med hyresgästerna. Du lyssnar in kundernas behov och tar tillbaka det till verksamheten, exempelvis genom att arbeta med kundpaneler.
I rollen som kundsamordnare knyter du många kontakter samt identifierar sammanhang där du kan möta målgruppen och inleda dialog. Det är ett utåtriktat arbete som innebär stort eget ansvar och som kräver att du kan driva och ta egna initiativ.
Som kundsamordnare arbetsleder du ett antal timanställda informatörer. Det är studenter som gör uppdrag för fastighetsägare, till exempel genom att knacka dörr och informera hyresgäster om hur de ska sortera sitt avfall.
Du ingår i avdelningen Kund och kommunikation på Kretslopp och vatten. Här finns en kommunikationsenhet med sex kommunikatörer och en kundserviceenhet med 12 medarbetare. Tjänsten innebär ett nära samarbete med både kommunikatörer och med kundservice samt med andra avdelningar inom Kretslopp och vatten.
KvalifikationerDu har relevant högskoleutbildning eller har skaffat dig motsvarande kunskaper och erfarenheter i arbetslivet.
Det är meriterande om du har en kommunikationsutbildning.
Du har erfarenhet av att arbeta med kundkontakter och service. Det är meriterande om du har en bakgrund inom fastighetsbranschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom miljö- och avfallsområdet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är bekväm i dina kontakter med människor och är bra på att kommunicera både muntligt och skriftligt. Det är viktigt att du kan anpassa din kommunikation efter målgrupp.
Du är drivande, har lätt för att ta initiativ och är bra på att inspirera och få med dig människor. Du har god samarbetsförmåga, är lyhörd för kundernas behov och har förmåga att sätta dig in i kundens situation.
Du har gärna erfarenhet av att arbetsleda andra människor. Det är viktigt att du har ett eget intresse och engagemang för miljö- och avfallsfrågor.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-12-01 eller efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-22
Ange följande referens när du ansöker: A818416
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Wall 031-368 72 67
FöretagGöteborgs stad., Kretslopp och vatten
AdressGöteborgs stad., Kretslopp och vatten
Box 123
42423 Angered
KontorsadressHjällbo Lillgata 1
Jobbnummer 4389267
Observera att sista ansökningsdag har passerat.