Upplands Väsby kommun söker Registrator

Boardtalk / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Boardtalk i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige

Mitt emellan två universitetsstäder, Uppsala och Stockholm, ligger Upplands Väsby. Här bor cirka 39 000 invånare som har tillgång till bra kommunal och kommersiell service. Närheten till naturen var du än befinner dig i kommunen ger utmärkta möjligheter till ett varierat friluftsliv. Kommunen har goda kommunikationer till Stockholm, Uppsala och Arlanda och är inne i ett utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs.
Vi söker nu
REGISTRATOR
Kanslienheten är en del av Stöd & Process som svarar för det kommuninterna administrativa stödet. Kanslienheten arbetar med administrationen kring kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, dess utskott och nämnder samt administrativ service gentemot kommunledningen. Kanslienheten utgörs av kommunens samtliga nämndsekreterare och registratorer, med syftet att arbeta samverkande och främja flexibilitet i verksamheten. Som ett led i detta arbete förstärks nu expertkompetensen inom ärendehanteringen med två registratorer.
Registrator hanterar inkommande post, som diarieförs och sedan fördelas. Visst nämndadministrativt arbete ingår även i rollen. Upplands Väsby kommun arbetar i ärendehanteringssystemet LEX och i befattningen ingår att stötta övriga LEX-användare. Registrator är även ansvarig för att svara på allmänhetens, myndigheters och journalisters frågor samt att lämna ut efterfrågade handlingar. Befattningen innebär arkivering och gallring av handlingar samt övrigt administrativt arbete som ingår i rollen. Arbetet är i huvudsak inriktad mot två nämnder men vid behov servas även övriga nämnder.
Adekvat högeskoleutbildning med inriktning mot diarieföring och ärendehantering är önskvärt, alternativt gedigen erfarenhet i yrkesrollen Erfarenhet från arbete i ärendehanteringssystem är ett krav för att vara relevant för tjänsten, kunskap om LEX är meriterande. En bakgrund från liknande arbete inom kommunal eller statlig förvaltning är önskvärt, likaså kunskaper inom offentlighetsprincipen, sekretesslagen, förvaltningslagen samt arkivlagen. Ett intresse för att arbeta med utveckling av dokument- och ärendehantering är även väsentligt för befattningen.
Anmäl intresse snarast, dock senast den 30 januari, via www.boardtalk.se. Bifoga där CV och ett kortare brev. Eventuella frågor besvaras av Boardtalks konsult Marianne Lilliesköld 070-790 01 08 eller kanslichef Eva Assarsson 08-590 973 65.

Publiceringsdatum
2011-01-04

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Boardtalk

Adress
Boardtalk
Blasieholmsgatan 5
11148 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4404260
Faxnummer: 08-4404269
E-postadress: info@boardtalk.se

Jobbnummer
813849

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Boardtalk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Boardtalk: