Upphandlingssamordnare/utredningssekreterare

Gnesta kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnesta kommun i Gnesta

Gnesta ligger i hjärtat av den sörmländska kulturbygden. Här finns den lilla lugna staden och den pulserande livaktiga landsbygden. Här finns naturen runt husknuten med härliga möjligheter till ett aktivt friluftsliv. Vi är 750 medarbetare som arbetar i kommunen för att ge våra medborgare den bästa servicen.

På kansli- och nämndserviceenheten finns den samlade nämndadministrationen för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och de fyra facknämnderna. Här samordnas beredningsprocesserna för de politiska organen och uppgifterna spänner från registratur, ärendeplanering, beredning av ärenden till administration av sammanträdena. Enheten består i dagsläget av 7 medarbetare med skiftande arbetsuppgifter såsom t.ex. nämndsekreterarskap, diarieföring, vaktmästeri, utrednings- och upphandlingsstöd, juridisk rådgivning, överförmyndarärenden, arkiv och vaktmästeri. Du är välkommen att bli en av oss.

Publiceringsdatum
2014-01-08

Arbetsuppgifter
Kansli- och nämndserviceenheten söker en samordnare för kommunens upphandlingar och försäkringar. I tjänsten ingår även ansvar för enhetens arbete med val och folkomröstningar samt rollen som sekreterare för socialnämnden och arvodeskommittén.
Ditt uppdrag blir att bygga upp och samordna arbetet med kommunens upphandlingar på ett effektivt och strategiskt sätt. Detta arbete sker i samarbete med övriga förvaltningar, där du också kommer att fungera som rådgivare. I uppdraget ingår även att själv genomföra vissa upphandlingar.

Gällande försäkringsfrågor kommer du att fungera som kommunens kontaktperson gentemot vår försäkringsförmedlare, samt vara rådgivare till förvaltningarna i försäkringsfrågor.
Ditt uppdrag som sekreterare för socialnämnden innebär att du är ansvarig för ärendehanteringen inför nämndens sammanträden, samt skriver protokoll.
Vid de nationella valen och eventuella folkomröstningar kommer du att vara huvudansvarig tjänsteman.

Kvalifikationer
Vi ser att du har erfarenhet av arbete med offentlig upphandling . Akademisk utbildning inom områdena juridik eller ekonomi som är relevant för tjänsten är nödvändig. Du får också gärna ha samhällsvetenskaplig utbildning. Du bör ha erfarenhet av offentlig förvaltning eller goda kunskaper om hur sådan förvaltning fungerar. Arbetet ställer stora krav på god samarbetsförmåga, men även en trygghet i att sätta gränser. En positiv attityd och god servicekänsla är av stor vikt. Då arbetet är mycket självständigt kräver det att du har god initiativförmåga, ett strukturerat arbetssätt och en förmåga att se utvecklingsmöjligheter.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2014-03-17 eller enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-26
Kontakter från annonserings- och rekryteringsföretag undanbedes.
Ange följande referens när du ansöker: A370574
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Öhrnell, Kanslichef/kommunjurist 0158 - 275 104

Facklig kontakt
Vision, Elisabeth Gustavsson 0158-275 670

Företag
Gnesta kommun

Adress
Gnesta kommun
64680 Gnesta

Jobbnummer
1743755

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnesta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnesta kommun: