Upphandlingssamordnare/ inköpare
Överkalix kommun, Kommunstyrelsen / Inköpar- och marknadsjobb / Överkalix
2016-11-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlingssamordnare/ inköpare" (publicerad 2020-01-30) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Överkalix,
Övertorneå,
Kalix,
Boden,
Haparanda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Överkalix kommun, Kommunstyrelsen i Överkalix Tjänsten innebär att du kommer att ha hela kommunen som arbetsfält, med placering på Tekniska kontoret. Som upphandlare kommer du att självständigt genomföra upphandlingar, du medverkar i hela upphandlingsprocessen från upprättande av förfrågningsunderlag, utvärdering, beslut och avtal samt uppföljning av befintliga avtal, strategiska frågor samt riktlinjer och rutiner. Du kommer ha stöd av personal vid tekniska kontoret, som också aktivt deltar i upprättandet av förfrågningsunderlag för entreprenader inom kommunalteknik och byggentreprenader. Arbetet kan också bestå av andra arbetsuppgifter och variera mellan stora, övergripande frågor till mindre rutinuppgifter.
Upphandlingssamordnaren har en central roll i Överkalix kommuns arbete med inköps- och upphandlingsfrågor till hela organisationen. Du arbetar tillsammans med förvaltningarna och verksamheterna. Vi söker dig som är drivande i att genomföra upphandlingar inom olika områden. Du är också ansvarig för att säkerställa att rutiner i inköpsprocessen följs och att dokumentationen som stöder rutinerna är relevant och uppdaterad. I vissa större upphandlingar har kommunen arbetat tillsammans med upphandlare i andra kommuner.
Publiceringsdatum2016-11-23Dina personliga egenskaperDu är serviceinriktad genom att du alltid visar ett gott bemötande och har kunden i fokus. Du har god social kompetens och är en ambassadör för verksamheten. Du är engagerad genom att du bidrar till en lärande organisation och delar med dig av din kunskap och har en vilja att utvecklas. Du är samarbetsvillig och arbetar ansvarsfullt och noggrant. Du är stresstålig och tar egna initiativ eftersom arbetet är självständigt och kräver flexibilitet. Som person är du mål och samarbetsinriktad med helhetssyn och analytisk förmåga. Samarbeta och driva självständigt arbete är avgörande egenskaper.
KvalifikationerVi söker dig som har yrkeserfarenhet inom upphandling- och inköp. Du har god datorvana och kan uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift. Du har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper. För att lyckas i rollen har du dokumenterat goda kunskaper om LOU (lagen om offentlig upphandling), erfarenhet från upphandlingar och inköp, god administrativ kompetens och ett tydligt sätt att kommunicera med din omgivning.
Upphandlingssamordnaren har en central roll i Överkalix kommuns arbete med inköps- och upphandlingsfrågor till hela organisationen. Du arbetar tillsammans med förvaltningarna och verksamheterna. Vi söker dig som är drivande i att genomföra upphandlingar inom olika områden. Du är också ansvarig för att säkerställa att rutiner i inköpsprocessen följs och att dokumentationen som stöder rutinerna är relevant och uppdaterad. I vissa större upphandlingar har kommunen arbetat tillsammans med upphandlare i andra kommuner.
http://www.overkalix.seVaraktighet, arbetstid
Anställningen är ett vikariat fram till 2017-04-30, eventuellt med möjlighet till förlängning. Sysselsättningsgrad 100 %. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk.
Körkort med lägst förarbehörighet B och tillgång till egen bil är ett krav.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-04
Ange följande referens när du ansöker: Upphandlare/2016
KontaktKenneth Sköld
kenneth.skold@overkalix.se 092674031
FöretagÖverkalix kommun, Kommunstyrelsen
AdressÖverkalix kommun, Kommunstyrelsen
Överkalix kommun
95681 ÖVERKALIX
KontorsadressStorgatan 17
Jobbnummer 3176399
Observera att sista ansökningsdag har passerat.