Upphandlingssamordnare

Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen i Solna

Solna stad är en framtidsstad i tillväxt med en unik närhet till nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, god samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna har något att erbjuda alla; boende, företagare och besökare.
För att kunna möta den växande befolkningens förväntningar på en god och kostnadseffektiv service drivs ett förnyelsearbete i staden inom allt från verksamhetsstyrning, kvalitetsutveckling, tillgänglighet, bemötande och attraktiv arbetsgivare. Staden ska kännetecknas av en hög och hållbar ekonomisk tillväxt. Solna stad är en av de kommuner i Sverige som har högst andel köpt verksamhet, som årligen uppgår till mer än en miljard kr. Därför är inköp och upphandling, strategiska frågor av stor betydelse, där staden i år vann utmärkelsen "Årets upphandling". Staden främjar valfrihet och entreprenörskap. Vi söker nu en upphandlingssamordnare med placering på upphandlingsfunktionen på stadsledningsförvaltningen.

Publiceringsdatum
2011-12-19

Arbetsuppgifter
Vi söker en person som kommer att ha en aktiv roll som länk mellan externa leverantörer och stadens förvaltningar. Du kommer att ansvara för att samordna information och synpunkter om befintliga avtal och utifrån den informationen identifiera behov av vidareutveckling av avtalen.
Du kommer även att arbeta med avtalsuppföljning, kartlägga efterlevnad av befintliga avtal, ta fram statistik och analysera tidigare inköpsmönster.
Du kommer att vara ansvarig för att administrera upphandlingsarkiv, diarieföring samt stadens avtalsdatabas. I arbetsuppgifterna ingår också att ta fram underlag till förstudier inför upphandlingar, dvs. göra datainsamlingar och marknadsanalyser.
I mindre upphandlingar kommer du bland annat att avropa från våra egna upphandlade ramavtal samt avropa från centralt upphandlade ramavtal. Större upphandlingsprojekt bedrivs i projektform och du kommer att delta i arbetet genom hela upphandlingsprocessen från utskick till mottagande, öppning av anbud fram till avslut av upphandling tillsammans med ansvarig upphandlare/chef.
Andra viktiga arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga medarbetare informera och utbilda om LOU samt utveckla upphandlingsverksamheten. Du rapporterar till stadens upphandlingschef.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och gärna även eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi och inköp. Du bör ha tidigare erfarenhet av inköpsarbete, diarieföring och övrigt administrativt arbete.
Arbetet är mycket omväxlande och innebär mycket kontakter både internt och externt och kräver att du ska kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Rollen kräver att du har mycket goda kunskaper i Excel, att du är en god administratör och servicevillig.
Erfarenhet av offentlig upphandling och kommunal verksamhet är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-03-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-20
Tillträde enligt överenskommelse
Ange följande referens när du ansöker: A248171
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christer Lindberg, 08/734 2102, christer.lindberg@solna.se

Företag
Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen

Adress
Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen
Stadshusgången 2
17186 Solna

Jobbnummer
1109625

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen: