Upphandlingskonsult, upphandlings- och avtalsenheten, Karlstad

Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten / Organisationsutvecklarjobb / Karlstad
2015-04-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlingskonsult, upphandlings- och avtalsenheten, Karlstad" (publicerad 2016-03-03) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten i Karlstad

Vill du ha inflytande och känna delaktighet och samtidigt bidra till andra människors hälsa? Vill du känna arbetsglädje och yrkesstolthet? Då är vi arbetsgivaren för dig. Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Med din hjälp blir både vi och patienterna bättre - välkommen till Landstinget i Värmland!

Publiceringsdatum
2015-04-30

Arbetsuppgifter
Är du rätt person för oss? Vi söker en driven och engagerad upphandlingskonsult till upphandlings- och avtalsenheten. Enhetens uppgifter är att utföra upphandlingar enligt LOU/LOV samt att bedriva avtalsvård på ett strategiskt och för landstinget ändamålsenligt sätt. Vi arbetar kontinuerligt med att effektivisera och utveckla upphandlings- och avtalsprocesser såväl internt som externt. Som upphandlingskonsult kommer du att ha rollen som projektledare och ansvara för hela upphandlingsprocessen, vara rådgivande och sakkunnig inom området, bedriva internutbildningar, medverka i nätverk samt vara delaktig i enhetens utvecklingsarbete. Tjänsten är främst inriktad på upphandling av medicinskteknisk utrustning.
Enheten är placerad i Karlstad och här arbetar femton personer varav åtta är upphandlingskonsulter.

Kvalifikationer
Du ska ha akademisk utbildning med för tjänsten relevanta ämnen som exempelvis juridik, ekonomi, projektledning, etc eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att självständigt leda projekt, genomföra förhandlingar och ha arbetat med offentlig upphandling hos en offentlig myndighet. Det är även meriterande om du har erfarenhet/intresse av teknisk apparatur/utrustning.

Som person ska du vara positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och ha ett konsultativt förhållningssätt. Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare.
Bra datavana krävs, du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom MS Word och Excel.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-17
Ange följande referens när du ansöker: Dnr CSK/151746
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia-Britt Hildebrand, upphandlingschef 054-61 43 62

Facklig kontakt
Birgitta Mossberg, SACO 054-61 54 47
Åsa Kvarnström, Vision 070-225 06 59

Företag
Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten

Adress
Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten
Landstinget i Värmland
65005 Karlstad

Kontorsadress
65005 Karlstad

Jobbnummer
2272788

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten: