Upphandlingsjurist med kundfokus

Upphandlingsmyndigheten / Administratörsjobb / Solna
2017-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlingsjurist med kundfokus" (publicerad 2021-02-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad person som vill förmedla dina juridiska kunskaper på en modern myndighet?

Upphandlingsmyndighetens vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Vi är en ung myndighet med uppdrag att ge stöd till upphandlande myndigheter och leverantörer genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Myndigheten är i en uppbyggnads- och utvecklingsfas där man som medarbetare har stora möjligheter att bidra till myndighetens verksamhet och framtid.

Kundenheten har ett särskilt ansvar för att skapa, förmedla och förvalta relationen till kunder samt för att ge myndighetens kunder stöd och rådgivning i upphandlingsrelaterade frågor. Kundenheten behöver nu förstärkning och söker två jurister till rollen som kundrådgivare med förmåga och intresse av att förmedla stöd i offentliga affärer bland annat inom upphandlingsrätt och andra närliggande rättsområden och ämnen.

Publiceringsdatum
2017-12-18

Dina arbetsuppgifter
Som Upphandlingsjurist på Kundenheten har du direktkontakt med myndighetens kunder. Du ger stöd genom att utreda och besvara upphandlingsrelaterade frågor och kommunicerar såväl genom fysiska möten som i digitala kanaler och i vår helpdesk. I arbetet ingår också att delta i Upphandlingsmyndighetens arbete att ta fram vägledningar och stöd om upphandlingsreglerna. Ett genuint intresse för stöd och service är viktigt, men också förmågan att lyssna, agera snabbt och ta egna initiativ.

Som Upphandlingsjurist besitter du bred grundläggande kompetens inom sakområdet med god kunskap om myndighetens uppdrag och uppgifter. Du är självgående men deltar också i utvecklingsfrågor med möjlighet till fördjupning inom någon disciplin, rättsområde eller prioriterat segment.

I dina arbetsuppgifter ingår också att:

• Förmedla och hålla ihop ärenden och frågor med övriga enheter och sakområden
• Dokumentera och analysera ärenden och frågor samt att använda kunskapen för att initiera förändring inom sakområden, ärendehanteringsprocessen och i våra kanaler mot kunden
• Svara på remisser och aktivt omvärldsbevaka inom ramen för arbetsuppgifter och myndighetens uppdrag
• Bidra till myndighetens fortsatta utveckling, mål och övergripande uppdrag.

Erfarenhet och personliga förmågor

• Du har en jur. kand. eller motsvarande affärsjuridisk examen och god kunskap om upphandlingsrätt
• Du har erfarenhet av att arbeta statligt, gärna i likande roll eller funktion
• Du har ett genuint intresse för stöd, service och att förmedla kunskap
• Du agerar snabbt, är prestigelös och tar egna initiativ
• Du är öppen, utåtriktad och arbetar effektivt även i stressiga situationer
• Du är analytisk, strukturerad och har en förmåga till helhetssyn samt att prioritera
• Du är en effektiv lagspelare som efterfrågar och delar med dig av kunskaper och erfarenheter
• Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Meriterande

• Du har läst fördjupningskurs inom offentlig upphandling
• Praktiskt arbete med offentlig upphandling
• Erfarenhet av arbete inom service
• Vana och trygghet i att leda samtal och kundmöten.

Om dig
Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utveckla en modern myndighet, har ett stort samhällsintresse och som tror på möjligheterna med offentliga affärer. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i såväl juridiska som mer allmänna komplexa frågor, ständigt med kunden i fokus.

Du har god samarbetsförmåga, söker samverkan med kollegor och omgivning och skapar delaktighet i stödet till myndighetens kunder.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Anställningen
Vi söker medarbetare för tillsvidareanställning och vi tillämpar normalt sex månaders provanställning. Anställningen är på heltid. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna.

Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Så ansöker du
Tycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem senast den 22 december 2017. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

För mer information, kontakta:

Filip Brännström, Chef Kundenheten 08-586 217 98

Johanna Carlstedt, HR-strateg, 08-586 217 94

Anna Christiansson, Saco-S, 08-586 217 26

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upphandlingsmyndigheten

Adress
Upphandlingsmyndigheten
Svetsarvägen 10
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 10

Jobbnummer
3860842

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upphandlingsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsmyndigheten: