Upphandlingshandläggare
Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Alvesta,
Växjö,
Hylte,
Uppvidinge,
Ljungby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen i Alvesta Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
• Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
• Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
Vi söker en upphandlingshandläggare med ansvar för kommunens inköpssystem och varudistribution.
Tjänsten är placerad på kommunens ekonomi- och upphandlingsavdelning som organisatoriskt ingår i kommunledningskontoret och ansvarar för utveckling, samordning och planering av koncernövergripande ekonomi- och upphandlingsfrågor. Du kommer ingå i en avdelning med 17 medarbetare varav 4 arbetar med upphandling, e-handel- och varudistribution samt övergripande fordonshantering.
Vi är just nu inne i en spännande fas då implementering av ett nytt ekonomi- och inköpssystem kommer att genomföras under 2020.
Publiceringsdatum2020-03-23ArbetsuppgifterVi erbjuder dig ett arbete i positiv och trivsam miljö. Du kommer att ingå i ett team som har god kunskap om de arbetsuppgifter som behöver utföras.
Tjänsten som upphandlingshandläggare innebär att du får ett helhetsansvar för kommunens e-handel och varudistribution.
Initialt kommer du tillsammans med projektledaren att driva och genomföra implementationen av inköpssystemet. Du ansvarar för systemets uppsättning och funktion samt säkerhetsställer att kommunens beställare har rätt kompetens för att klara sina uppgifter i systemet. Efter implementering ansvarar du för att säkerhetsställa systemets löpande drift vilket innefattar inläsning av prisfiler, upplägg av nya leverantörer samt uppdatering av befintliga avtal och priser. Ansvaret omfattar även utbildning och upplägg av nya medarbetare i systemet.
Som ansvarig för varudistributionen kommer du att vara länken mellan kommunens beställare och varudistributören. Du kommer att hantera frågor som rör leveransplaner, reklamationer samt förbättringsåtgärder. I samråd med kontaktpersoner i de kommunala verksamheterna arbetar du aktivt för att utveckla och säkerhetsställa leveranser till samtliga enheter i kommunen.
I tjänsten ingår även diarieföring av upphandlingar och löpande avtalshantering.
KvalifikationerDu ska ha eftergymnasiala studier samt tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Vi förutsätter att du har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med e-handel och logistik gärna i Unit4 affärssystem. Som person gillar du att ha många bollar i luften och vara spindeln i nätet. Du är självgående, utvecklingsinriktad och en god kommunikatör i såväl tal som skrift. Du besitter en hög grad av servicekänsla och har en förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelsen.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAlvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A942583/2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Alvesta kommun (org.nr 212000-0639),
http://www.alvesta.se Arbetsplats Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen
Jobbnummer 5162061
Observera att sista ansökningsdag har passerat.